COVID-19 este un catalizator pentru familiile care erau deja sceptice în legătură cu sistemul școlar tradițional – și se gândesc acum să îl părăsească definitiv.
Când Sharon Jackson privește peisajul de mijloc de pandemie din New York, ea vede un loc înspăimântător pentru un elev de clasa a șasea. Fiica ei, Sophia, doar ce a absolvit școala publică din Lower Manhattan, unde asociația de părinți poate foarte ușor să strângă bani pentru iPads și table inteligente. Lui Jackson îi plăcea că Sophia avea zilele structurate și că își putea face câțiva prieteni apropiați. Ultimele șase luni, au făcut-o pe Jackson să se îngrijoreze despre cum ar putea școala să îi afecteze fiica. De exemplu, Sophiei nu îi place să poarte măști. ”Daca mergem la Whole Foods, și-o pune, dar se simte restricționată.”, mi-a spus Jackson. Acasă nu are nevoie de astfel de bariere: ”Poate învăța în lenjerie intimă.”
Jackson a început să observe mai mulți oameni fără locuință în parcul de lângă apartamentul său din Tribeca. Orașul ”pare a fi mai puțin sigur pentru mine acum”, Jackson, care este albă, a spus ”revoltele, agitația, actele de violență care se întâmplă.” (În timp ce împușcăturile au crescut vara aceasta în New York, rata criminalității, per total, a rămas constant și mult mai mică decât crimele de nivel înalt din anii 1980 și 1990, potrivit unui raport recent al New York Times). Cu protestatarii care cer guvernului să defunde poliția, ea se simte ca și când ”ar fi mai puțină protecție” în oraș. Cu familiile care au de a face cu o grea încercare economica și cu orașul pe margine, lui Jackson îi este teamă că Sophia ar putea fi expusă unui pericol. ”Nu știi dacă este în clasă un copil ai cărui părinți trec printr-o perioadă grea și poate ar putea să cedeze și să decidă că vrea să lovească alt copil.”, spune ea. Și când un vaccin pentru COVID-19 va apărea, Jackson se teme că autoritățile din New York vor face vaccinarea obligatorie pentru copiii care vor sa meargă în școlile publice. ”Nu sunt confortabilă cu un vaccin care nu este testat riguros”, a spus Jackson. ”Să o expun la ceva ce este așa de discutabil, nu pare a fi o decizie bună”. Înainte de pandemie, ea nu a vrut niciodată ca fiica ei să facă școală acasă. Acum, spune ea, pare cea mai bună obține a ei.
COVID-19 a creat un experiment natural ciudat în educația americană: Familiile care nu ar fi luat niciodată în considerare să își retragă copiii de la școală, sunt suficient de disperate pentru a o încerca. Redeschiderea a fost haotica: În New York, începutul școlii a fost prelungit pentru sfârșitul lui septembrie, deoarece profesorii și directorii au trebuit să se pregătească pentru un semestru împărțit între online și învățatul fizic, luptându-se să securizeze personalul și să teste orice era nevoie pentru a duce copii în siguranță înapoi în clasă.
Organizațiile și consultanții pentru școala acasă au avut de a face cu un potop de părinți panicați frenetici, disperați să găsească alternative la școala normală. Câteva familii urăsc ideea că, copiii lor stau pe Zoom multe ore. Alții sunt îngrijorați de expunerea membrilor familiei la coronavirus sau de închiderea bruscă a școlilor după o creștere a cazurilor. Deși unii dintre acești părinți își vor trimite copiii înapoi la școală odată ce pandemia este sub control, susținătorii școlii acasă văd această perioadă ca o oportunitate improbabilă să le evanghelizeze stilul de viață, pe care îl descriu ca fiind mai flexibil, creativ și adaptabil la fiecare elev decât școala tradițională. Familiile care au adoptat școala acasă, care includ aproape 3% din copiii aflați la vârsta școlii din SUA, în 2016, au o mulțime de motive diferite pentru care au dorit să își educe singuri copiii. Dar îi unește un considerent comun: Vor să iasă din sistemul tradițional. Întrebarea este dacă COVID-19 va cauza o creștere temporară în școala acasă având în vedere că părinții au zilele mai libere în timpul pandemiei sau dacă marchează un punct de inflexie permanent în educație, ce va continua mult după ce virusul va fi controlat. Unele familii își dau seama că vor să iasă din sistem pentru totdeauna.
La fel ca mulți elevi, Sophia a ajuns cu greu la sfârșitul anului în primăvară, absolvind școala primară într-o ceremonie scurtă pe Zoom. Dar Jackson nu a fost satisfăcută de gândul unui alt semestru încropit, deci peste vară, ea a început să caute opțiuni alternative pentru toamnă. A ajuns la Joanna Allen Lodin, una dintre multele mame ale căror copiii fac școală acasă, care a făcut un magazin deoarece timpul scurt presează familiile interesate să părăsească sistemul educațional tradițional. Din mai, Lodin a primit o mulțime de cereri de informații, mi-a spus, și a găzduit una sau două sesiuni de informare pe săptămână pentru familiile curioase.
”Aud tot felul de povești, de la părinți care cred că această primăvară a fost un dezastru pentru copiii lor și care simt că ei ar putea să o facă mai bine”, a spus ea, ”până la oameni care au spus că primăvara aceasta a fost revelatoare” și că le plăcea faptul că aveau copiii acasă, concluzionând cu ”școala este doar babysitting și eu o pot face mai bine, și vor face școală acasă de acum. ”Cea mai mare amenințare este, spune ea, că ”părinții sunt terifiați de un posibil eșec al copiilor”.
O mare parte dintre părinții aleg școala acasă toamna aceasta, iar familiile cu experiență încearcă să îi ajute pe parcurs. Kristen Rhodes, o fostă profesoară într-o școală publică pentru educația specială care locuiește lângă granița dintre Georgia și Florida, a decis să nu își trimită copilul de 5 ani la grădiniță anul acesta, deoarece era îngrijorată că va trebui să poarte mască și, în schimb, s-a alăturat unui grup de părinți și copiii creștini care folosesc un curriculum numit ”Conversația Clasică”. Nicole Damick, o mamă a patru copiii din Pennsylvania care a adoptat școala acasă, a fost dornică să laude această abordare prietenilor și cunoștințelor curioase: Viața este mai frumoasă cu copiii în preajmă, mi-a scris ea într-un email, ”în loc să îi forțăm în fiecare dimineața să îndure micile abuzuri zilnice ale sistemului care îi tratează ca o marfă cu valoare adăugată pentru a ajunge la celălalt capăt al conductei K-12.” Erik și Emily Orton, care au făcut școală acasă cu cei cinci copiii ai lor în New York mult înainte de pandemie, au adunat întrebări de la familiile îngrijorate de costuri, aceștia sperând bona o să devină profesorul copilului lor, ceea ce familia Orton nu a mai auzit înainte de COVID-19. ”Cea mai greșită percepție este că este scump, că este complicat și că este consumator de timp,” mi-a spus Erik Orton. ”Din experiența noastră, nu este niciunul dintre acele lucruri.”
Pandemia se poate juca cu instinctele părinților care inclinau spre școala acasă. Există ”această noțiune că școala, în sine, este un fel de loc riscant pentru copiii: Ei sunt mai fragili, așa că sunt mai predispuși să se îmbolnăvească,” mi-a spus Mitchell Stevens, un profesor de educație de la Universitatea Stanford. ”Dacă ai anxietate de școală pentru copilul tău, COVID este cel mai mare coșmar al tău, deoarece școala nu este o comunitate civică, este un risc pentru sănătatea publică.” Istoria americană este plină de oamenii care fac cazul civic al învățatului comun. Horace Mann, reformatorul educației din secolul 19, susținea că școala publică este esențială pentru formarea unor cetățeni prudenți. Această idee nu câștigat niciodată în totalitate cultura americană. Lumea școlii acasă este dominată de părinți ”care cred că familiile lor sunt prioritare și sunt mai puțin îngrijorați de sănătatea publică sau de binele public,” mi-a spus Jennifer Lois, un profesor de Universitatea Western Washington.
Problema este că în haosul pandemiei, nu este clar cât bine comun face orice fel de școală. Copiii, care sunt cei mai predispuși să sufere în urma modelelor hibride de învățare online și în persoană, sunt aceia care nu au acces la internet sau ai căror părinți trebuie să lucreze până târziu în afara casei, mi-a spus Cheryl Fields-Smith, un profesor asociat de la Universitatea din Georgia care face școală acasă cu copii de culoare. Acești copii ar putea avea puține alte opțiuni – nu contează cât de rău merg lucrurile în această toamnă, este probabil ca ei să fie prinși în școlile tradiționale, în timp ce părinții cu mai multe resurse ar putea decide să continue cu alte alternative. ”Înțeleg că nu doresc să își trimită copiii la școală în contextul COVID”, a spus Fields-Smith. Dar așa cum familiile de toate felurile sunt puse față în față cu o potențial-dificilă toamnă, fiecare pare să fie pentru el, fără nicio modalitate clară de a ajuta alte familii să supraviețuiască. ”Dacă te gândești la cultura americană, aceasta este o mulțime de individualism solid,” a spus ea.
Studiile academice ale școlii acasă tind să dividă comunitatea în creștini și hipioți, iar Sharon Jackson se încadrează mai mult în ultima tabără decât în prima. Ea și soțul ei lucrează amândoi ca antrenori personali și consultanți de fitness – Jackson a câștigat odată locul doi la Campionatul Național de Aerobic Reebok, care implica la fel de mult spandex colorat pe cât vă imaginați – și nu are un program de la 9 la 5. Cu cât a citit mai mult despre școala acasă, ea și-a dat seama că este atrasă de conceptul de ”neșcolarizare”, care spune că, copiii învață mai bine când își aleg singuri materiile, decât dacă urmăresc un curriculum prestabilit.
Acesta este un argument pe care l-am auzit de multe ori de la susținătorii școlii acasă: Școala non-tradițională nu este doar despre frica de școala normală. Ea promovează excelența academică. ”Oamenii au această idee în cap despre ce este și ce nu este școala acasă,” mi-a spus Robert Bortins, CEO al Classical Conversations. ”Lucrul la care se gândesc oamenii este despre anii 1980, despre copii care făceau școală acasă și aveau fuste de denim, dar acum nu mai este așa.” Compania sa a avut mai mult decât dublu vizitatori pe website în iulie anul aceste comparat cu iulie 2019, spune el. Rob și Jen Snyder, care supraveghează LEAH, o organizație creștină care se spune că este cel mai mare grup de școală acasă din New York, mi-au spus că ei au avut o creștere uriașă în interes, construit pe exodul din școli de vara trecută, după ce statul a respins o scutire religioasă de la cerințele de vaccinare. În timp ce părinții se întrebau cum să adopte școala acasă pentru copii lor astfel încât să fie în ritm cu școala tradițională ”nu există o cale de întoarce înapoi la normal”, a spus Rob Snyder. El este de părere că pandemia va remodela permanent modul în care părinții privesc școala.
Pe fiecare front, pandemia a scos la iveală slăbiciuni în infrastructura publică a Americii: un sistem de sănătate care nu poate servi, în linii mari, pe toată lumea care are nevoie. Disparități accentuate în ratele de infectare și moarte subliniază inegalitățile deja existente ale Americii. Sistemul educațional depinde de prezența copiilor, în persoană, pentru a funcționa. Unele dintre cele mai vulnerabile familii ale Americii își vor petrece această toamnă chinuindu-se cu sistemele de învățare online, încercând să asambleze modalități de îngrijire a copiilor și făcându-și griji pentru membrii familiei care se vor îmbolnăvi inevitabil după o creștere a numărului de cazuri. Pentru oamenii care au deja o înclinație să pună la îndoială sistemul, pandemia doar le-a confirmat suspiciunile despre America. ”Libertatea este o stare de spirit și un drept al fiecăruia,” mi-a scris Jackson într-un email. ”Mass-media doar împrăștie propagandă pentru a controla oamenii și mintea unei persoane tinere este ușor de impresionat și acesta nu este felul cum îmi doresc să o cresc pe Sophia.”
Chiar și școala de acasă arată diferit toamna aceasta, totuși. În această perioadă a anului, sute de familii care au adoptat pentru școala de acasă se strâng pe Great Hill din Central Park. Ei o numesc ”picnicul de neîntors la școală” – o șansă să socializeze cu familii care gândesc la fel, care au găsit libertate asemănătoare în a lăsa școala tradițională în spate. Aceasta nu va avea loc anul acesta, din cauza regulilor din New York care limitează adunările mari. Și în vremuri normale, mulți copii care învață acasă petrec, de fapt, puțin timp acolo, deci acești elevi simt efectul închiderii muzeelor și anularea orelor extracurriculare. Totuși, mi-a spus Jackson că ea este nerăbdătoare să înceapă studiile cu Sophia. Fără pandemie, spune ea, ”Aș fi stat în sistem”.
Sursa: https://www.theatlantic.com/politics/archive/2020/09/homschooling-boom-pandemic/616303/