Cercetătorii au dezvoltat o metodă care creează automat sloganuri pentru produse sau servicii. Metoda ar putea ajuta oamenii în timpul unei sesiuni de brainstorming, dar în același timp, arată cât de dificil este să modelezi munca creativă.
Inventarea sloganurilor pentru promovarea produselor și serviciilor poate fi obositoare. Reclamele trebuie să aibă legătură cu produsul, să pară atrăgătoare și să fie creative, iar toate acestea trebuie exprimate într-o frază scurtă. Cercetătorii creativității computaționale de la Universitatea din Helsinki analizează dacă realizarea unor sloganuri eficiente ar putea beneficia de metodele de calcul.
Cercetătorii au dezvoltat un algoritm care creează sloganuri pentru ținta dorită. Metoda este descrisă într-un articol publicat în revista Natural Language Engineering.
Metoda funcționează în așa fel încât o persoană să definească ce calități dorește să includă în conceptul principal (de exemplu, produs sau marcă). Conceptul principal poate fi, de exemplu, Helsinki, ca în exemplul de mai jos. Sistemul creează sloganuri pentru Helsinki și le formulează ca expresii descriptive. Utilizatorul specifică în avans ce fel de proprietate (de exemplu, diversă) dorește să evidențieze și să asocieze cu Helsinki.
L-am rugat pe cercetătorul Khalid Alnajjar să testeze ce fel de sloganuri ar sugera sistemul orașului Helsinki. Sistemul a fost folosit doar pentru a genera lozinci engleze, dar cercetătorii au folosit aceeași metodă pentru a produce în finlandeză. Sloganurile create de sistem sunt, de asemenea, destinate a fi prezentate în așa fel încât conceptul principal să nu trebuiacă menționat în mod explicit.
Mesaj țintă: Helsinki este un oraș frumos
- Vedeți peisajul. Călătoriți împreună.
- Explorați orașul. Rătăciți împreună.
- Admirați peisaje. Relaxați-vă cu adevărat.
- Ochiul tău. Zona noastră rurală.
- Creați poveste. Mergeți liber.
- Pentru oamenii din orașul educației.
Mesaj țintă: Helsinki ține cont de mediu
- Promovați angajamentul față de plantare.
- Creșteți impactul asupra durabilității.
- Luați în considerare valoarea plantelor.
- Îndepărtați gunoiul. Impactul inevitabil.
- Management neted. Să creștem împreună.
Sistemul folosește sloganuri existente ale diferitelor produse sau servicii ca șabloane. Sistemul extrage cuvinte care produc asociații adecvate la intrare utilizând diverse resurse lingvistice. Mai mult, ia în considerare cuvintele legate de conceptul principal și de proprietatea dorită.
Munca umană nu este în pericol
Rezultatele generatorului demonstrează că câteva exemple sunt potrivite pentru utilizare ca atare. Cu toate acestea, există și câteva sugestii din care s-ar putea dezvolta sloganuri funcționale.
Sloganurile automatizate nu vor înlocui opera redactorilor umani, în curând.
”Sarcinile creative sunt adesea atât de deschise prin natură încât sunt dificil de rezolvat cu metodele tradiționale de inteligență artificială. Dacă și metodele de inteligență artificială rămân foarte deschise, rezultatul final al activității creative a mașinii este în principal o prostie ”, spune Alnajjar.
”Ca oameni, înțelegem lumea din jurul nostru și nuanțele sale mult mai bine decât o mașină și nu facem astfel de greșeli. Profesioniștii în publicitate ar putea folosi această metodă pentru a-i ajuta în brainstorming, dar sistemul nu poate înlocui munca umană ”, continuă el.
Mașina creează o metaforă
Cercetătorii au fost interesați ca sistemul să folosească metafore și în sloganuri (”Universitatea din Helsinki este o artă” pentru a indica diversitatea) și nu doar să introducă cuvinte aleatorii adecvate de ex. Universitatea.
Pentru a crea metafore, cercetătorii au dezvoltat un algoritm special. Acests caută concepte (teatru, artă) care, atunci când sunt identificate cu cuvântul său principal (universitate / Helsinki), transmit indirect caracteristica dorită (diversă). În lozincile generate, metafora este exprimată și indirect în cuvinte legate de artă (pricepere, talent): ”Universitatea din Helsinki – Abilitatea studentului talentat”.
Cercetătorii au evaluat metaforele și sloganurile dezvoltate de sistem folosind un serviciu de crowd-sourcing online. În acest fel, cercetătorii au primit evaluări de la testerii voluntari nu numai cu privire la limba sloganelor, ci și la relevanța și calitatea lor generală. De asemenea, a evaluat cât de bine au fost amintite sloganurile automate și cât de bine au funcționat metaforele create în ele. Pentru comparație, cercetătorii au cerut, de asemenea, estimări ale sloganurilor preexistente, create de om.
Rezultatul studiului este dublu: este posibil să se creeze metafore automat, iar automatizarea sloganurilor a produs cel puțin una din toate sarcinile testate care ar putea funcționa în utilizarea corectă.
Creativitatea umană contează
Khalid Alnajjar consideră că conceptul de creativitate computațională este interesant în toate provocările sale.
”Calculatoarele ne ajută să ne înțelegem propria creativitate. Mașina ne poate ajuta, de asemenea, cu lucrări creative, cum ar fi crearea de muzică, picturi sau lozinci. Cred că, în viitor, computerele pot crea mesaje de marketing din ce în ce mai personalizate, care să permită oamenilor să găsească cele mai bune oferte pentru produsele sau serviciile pe care le caută ”, spune Alnajjar.