Scroll Top
Educația în școlile din zilele noastre
The hand that holds the lamp is sent to the other hand, written in white chalk, draw concept.

Cum s-a schimbat școala și programa școlară de-a lungul timpului?

Când vorbim despre școală și cum s-a schimbat aceasta vă pot spune că programa și informațiile au rămas aceleași. Aceeași scriitori, aceleași formule matematice și aceleași evenimente istorice.

Programa școlară se concentreaza pe asimilarea unor informații cât mai elaborate și generale, ceea ce este și normal deoarece copiii trebuie să știe scriitori și poeți români celebri precum: Mihai Eminescu, Ion Creanga, Tudor Arghezi, Lucian Blaga și mulți alții.

Problema cu programa școlară și timpurile în care trăim

Problema cu aceste materii obligatorii, care îi forțează pe copii să învețe ceva fie că le face place, fie că nu, este că nu a fost adaptată la timpurile pe care le trăim. Copiii termină liceul fără să știe lucruri esențiale care să îi ajute să se descurce în viață. Nu știu cum se plătesc taxele, nu știu de ce se plătesc aceste taxe, nu știu să facă un credit, nu știu de ce se face un credit și ce presupune, nu știu să trăiască o viață de adult în condițiile în care de la 18 ani statul deja le pune această etichetă.

Pe vremea comunismului, chiar și înainte, aceste lucruri erau altfel aflate. Copiii nu aveau distragerile pe care le au cei din ziua de azi: telefon, internet, Youtube, Netflix. Toate informatiile despre viața de adult erau deja cunoscute de aceștia deoarece aveau o mai bună formă de comunicare, aici mă refer la comunicarea față în față.

Distragerile acestea din ziua de azi i-au făcut pe copii să nu mai fie interesați de ce se întâmplă după începerea vieții de adult. Aceștia preferă să urmărească un filmuleț amuzant decât să stea de vorbă cu părinții lor sau cu alți cunoscuți despre economie, taxe și alte lucrurui pe care un ,,adult” de 18 ani este normal să le știe.

Copii autodidacți și beneficiile pe care le au în viață

Acești copii sunt cei care se instruiesc singuri, fără professor, înafara școlii. În zilele noastre să știți că au început să apară din ce in ce mai mulți astfel de copii care, își pun principiile și interesele pe primul loc. Acești copii poate nu învață foarte bine la limba franceză și nu au note tocmai bune la ora de matematică, însă, au scopuri și interese mult mai bine definite și formate decât restul. Poate sunt concentrați pe un anumit sport, poate excelează la ora de biologie , visând să devină medici sau poate pur și simplu se axează pe demersul funcționării taxelor și impozitelor, vrând să își deschidă propria afacere în viitor.

Genul acesta de copii au învățat să foloseasca internetul și Youtube-ul în scopul dezvoltării personale și învățând să acumuleze informații care chiar să îi ajute în viitor.

De ce învață copii mai bine acasă decât la școală

Distragerile de la învățat sunt peste tot, inclusiv la școală sau acasă. La școală regulile sunt stricte și aceleași pe care le știm dintotdeauna. Nu se vorbeste la oră, pauza este de 10 minute între ore, nu copiați, nu vorbiți cu colegul etc.

Acasă însă, regulile dispar, acest lucru este de bine sau de rău? Haideti să vedem!

Copilul este acasă, făcându-și temele, acesta se încurcă la un exercițiu, primul lucru pe care îl face este să își întrebe părinții, un prieten sau chiar să consulte internetul. O informație aflată este bine venită, de oriunde ar veni. Am observat că elevii înțeleg mai bine anumite lucruri atunci când își întreabă un coleg, pe mama sau bunica. De ce? Pentru că îi este permis să pună cât mai multe întrebări si să i se explice pe înțelesul lui. În general, în clasă, apare anxietatea, frica de a nu fi judecat pentru întrebarea pe care vrei sa o pui sau pe motiv că nu ai înțeles ce s-a predat.

Pauzele foarte scurte dintre două ore total diferite pot și ele să afecteze capacitatea copilului de a învăța. Având în vedere că tocmai ai avut 50 de minute de limba română, să sari peste 10 minute la limba franceză și după accea să ai o oră de matematică intensiv, toate acestea te pot face să îți pierzi concentrarea pe la jumătatea zilei, mai ales elev fiind.

O organizare mai bună a materiilor, a pauzelor și a informațiilor generale dar și de interes propriu al oricărui copil poate duce elevii acestei generații și ai generațiilor viitoare pe drumul cel bun. Statul trebuie să facă ordine în aceste lucruri deoarece educația este cel mai important lucru de care trebuie să ne ocupam.

 

Articol realizat de Oana Tanase

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp