Fiecare companie de succes știe că unul dintre cele mai puternice active ale sale este forța de muncă. Și totuși, multe organizații apelează încă la metode învechite pentru a-și păstra angajații antrenați cu abilitățile necesare pentru a-i ajuta să atingă obiectivele de business ale companiei, privind training-ul ca un exercițiu menit să umple o nevoie imediată. Acum, companiile progresive căută să se transforme și să adopte învățarea continuă ca un mod de a-și perfecționa și recalifica forța de muncă. Angajații care sunt implicați mai activ în învățare, antrenamente și certificarea abilităților sunt resurse umane mai satisfăcute și este o probabilitate mai mare ca aceștia să rămână contribuitori valoroși pentru compania lor pe termen lung.
Consideră aceste patru beneficii importante pe care dezvoltarea unei culturi de învățare continuă le poate oferi organizației tale:
- Umplerea, mai eficientă, golurilor de abilități
Pe măsură ce companiile își cresc afacerea, este normal pentru ei să experimenteze ceea ce este cunoscut ca și ”golul de abilități” cu baza lor de angajați. Expansiunea afacerii, deseori, necesită un set de abilități mai diverse pentru a întâlni cererea crescândă de dezvoltare, de marketing, vânzări și alte discipline organizaționale. Decât să umple golul abilităților prin metode tradiționale (e.g. angajând persoane full-time sau contractori pentru a ocupa pozițiile deschise), companiile progresive construiesc și alimentează o cultura de învățare continuă care antrenează regulat angajații actuali pentru a satisface cererea de abilități, în timp ce ei urcă în organizație.
O treime dintre noii angajați își părăsesc job-ul în primele șase luni și costul de a-l umple la loc poate fi aproape de 1.5 sau 2 ori cât salariul angajatului. Alimentând o forță de muncă care dobândește continuu abilități vitale, ține conducta de talent intern plină și reduce nevoia pentru convenționala căutare de talent și costurile asociate acesteia. Umplerea golului abilităților ar trebui să fie văzută ca un proces fluid, continuu, nu doar ca ceva care forțează noile angajări sau training-ul anual.
- Câștigarea un avantaj competitiv în piață
Companiile care adoptă învățarea continuă dau putere indivizilor să aducă mai multă valoare în organizație și setează scena pentru o performanță corporativă mai bună. Training-ul continuu poate, în final, crește vânzările nete cu 50% per angajat, un impact semnificativ atât în linia de sus cât și în cea de jos. Culturi puternice de învățare pot, de asemenea, duce la un timp mai rapid în care produsele și serviciile ajung în piață, la o productivitate mai bună a angajaților, la un răspuns mai rapid la nevoile consumatorului și o abilitate mai bună de a susține cererea viitoare din piață.
Abilități foarte căutate precum managementul proiectelor, digital marketing și analiza financiară – dar și abilitățile soft precum scrisul și vorbitul în public – îmbunătățesc șansele unui angajat de a-și crește valoarea în organizație, chiar și în afara activităților de zi cu zi. Training-ul între departamente pentru a înțelege o gamă mai largă de discipline oferă fiecărui rol o viziune despre cum operează întreaga companie și cum toată lumea contribuie, îmbunătățește colaborarea la nivelul companiei și dezvoltă legături mai strânse între indivizi și echipe. Nu contează unde sunt angajații, pe cont propriu sau ca membrii într-un anumit departament, o cultură de învățare îi ajută să fie niște active mai eficiente pentru companie și să creeze o diferențiere competițională printre cei din piață.
- Crearea un mediu general de muncă mai bun
Când toată lumea din organizație intră în cultura de învățare continuă, aceasta creează nu doar o forță de muncă mai productivă, dar și un mediu de lucru mai plăcut și inovativ. Aceasta arată, demonstrabil, că angajații sunt văzuți ca resurse umane care pot fi alimentate și integrate conștient în infrastructura de abilități a companiei. Ea transformă rolul unui angajat din doar a avea un job în a crește o oportunitate de carieră, atât intern dar și în alte viitoare întâlniri, dând angajaților un anumit nivel de libertate în alegerea carierei și crescându-le capitalul de angajare pentru viitor. Și, foarte important, educația continuă nu creează neapărat uzură: angajații care văd că compania lor investește în dezvoltarea carierei lor sunt cu 30-50% mai predispuși să rămână la angajatorul actual.
- Fă-o online, la cerere
Training-ul tradițional funcțional, pe departamente poate fi costisitor și consumator de timp și, în multe cazuri, experiența nu se ridică la așteptările angajaților. Un model de învățare la cerere, unde angajații își pot alege singuri cursurile și să le completeze online în propriul lor ritm, este mult mai propice pentru construirea unei culturi de învățare continuă. Training-urile și certificările de abilități online pot fi oferite ori ca învățare online din proprie inițiativă sau ca și clase virtuale conduse live de un instructor, atât publice cât și private. Această abordare flexibilă înseamnă că training-ul este făcut mai rapid, mai ieftin și mai eficient, și oferă o gamă mai largă de abilități. Cursurile pot fi croite pentru fiecare angajat pe baza competențelor necesare pentru rolul actual sau pentru cele viitoare, și o mulțime de instructori de top care sunt recunoscuți ca fiind experți în domeniul lor sunt disponibili. Modelul la cerere face mai ușoară revizuirea curriculum-ului cu informațiile cele mai curente disponibile pentru fiecare industrie și fiecare abilitate.
Concluzie
Construirea unei culturi de învățare continuă ajută organizația să interacționeze cu forța sa de muncă mai eficient, dându-le putere prin abilități care aduc benefici semnificative ambelor părți. Companiile care adoptă învățarea continuă vor vedea angajați mai fericiți, o performanță organizațională mai bună și o diferențiere competițională mai prolifică.
Sursa: https://www.simplilearn.com/benefits-continuous-learning-culture-article