Scroll Top
Povestea unui consultant în comunicare și relații publice și fondator al unui ONG

Nume: Diana Gamulescu

Angajator: Asociația Prematurilor

Poziția: Fondator și Președinte

Industria: ONG

  1. Care sunt activitățile pe care le desfășori într-o zi obișnuită la birou?

Ca formare profesională sunt Consultant în Comunicare și Relații publice și la Asociația Prematurilor, mă ocup de coordonarea activității de Comunicare a proiectelor de filantropie și caritate pe care le derulăm, de strategia dezvoltarii ONG-ului, implementare și fundraising astfel încât misiunea organizației să fie atinsă.

  1. Ce cursuri ai urmat și cum te-au ajutat în evoluția ta?

În ultimul an și jumătate am fost într-un proces de creștere din punct de vedere dezvoltare personală pentru că am simțit să mă întorc la studiu și să înțeleg în profunzime unele lucruri, așa că am urmat, din pasiune, cursuri de limba spaniolă, am participat la multe ateliere de parenting și am urmat și finalizat cursurile pentru a deveni Expert în Coaching. Cum m-au ajutat cele 360 de ore de studiu intensiv până la examenul de Coach?  În primul rând am învățat să ascult activ, să adresez întrebările potrivite pentru conștientizarea și deblocarea unor auto-limitări, să ajut oamenii să fie orientați către găsirea de soluții, să mă bucur de procesul de cunoaștere și creștere atât al meu, cât și al oamenilor care aleg să lucreze cu mine, ca și coach.

  1. Ai făcut stagii de practică sau voluntariat?

Am făcut și fac voluntariat mult pentru proiectele Asociației Prematurilor. Tot ce înseamnă consilierea familiilor aflate într-o situatie vulnerabilă este 100% voluntariat.

Dacă da, cum ai aflat de ele și cum te-au ajutat în dezvoltarea ta profesională?

Întotdeauna am avut o înclinație către caritate și proiectele m-au găsit ele pe mine. Încurajez voluntariatul pentru că te conectează cu misiunea organizației, te apropie de beneficiari, simți că aduci o contribuție clară, pe lângă dobândirea unei experiențe profesionale sau personale.   Bunătatea este invincibilă și dăinuie mult în sufletul oamenilor.

  1. Ai avut și job-uri care să nu aibă legătură cu studiile pe care le-ai făcut sau cu industria în care activezi acum?

Da, am avut în studenție. Am încercat multe job-uri de vara și toate m-au ajutat și mi-au conturat personalitatea profesională de astăzi. Orice experiență ne ajută să evoluăm, să creștem, să explorăm, chiar și cele neplăcute.

  1. Ți-ai dorit mereu să construiești o carieră în acest domeniu?

Dacă vă referiți la cea de Consultant în comunicare atunci vă spun că am studiat 2 ani Dreptul până am intrat în lumea minunată și plină de creativitate din Graffiti BBDO când am pus în cui această facultate și am început să studiez Facultatea de Jurnalism și Relatii Publice de la SNSPA și practic această meserie de peste 20 de ani și este parte din mine.

Dacă vă întrebați dacă am știut vreodată că vreau să am un ONG atunci vă spun că nu aveam în intenție pănâ nu am născut eu prematur și atunci am realizat de câte îmbunătățiri are nevoie sistemul medical public și am decis să folosesc experiența corporate în mediul neguvernamental și am reușit, zic eu, să fim un punct de reper și profesionalim prin proiectele dezvoltate. Pentru unii suntem și sursă de inspirație și copy/ paste, însă eu ma bucur când suntem trend-setters.

De ce m-am apropiat de coaching și practic acest lucru? Pentru că îmi place să ajut oamenii și aceasta este o altă formă de sprijin, prin înțelegere, deblocare și motivare a celor cu care lucrez. Este fascinant ce poate să producă coachingul și o călătorie frumoasă atât pentru mine, cât și pentru clienții mei.

  1. Care au fost acele elemente care au avut un real impact în viața ta profesională?

Am întâlnit oameni extraordinari care mi-au fost mentori și m-au sprijinit și le sunt recunoscătoare că m-au format. Dar, am întâlnit și persoane care au fost toxice pentru mine în mediul profesional și m-au afectat mult, însă astăzi reușesc să decodez ce se ascunde în spatele unor comportamente ale unor colegi/ superiori / parteneri și acum înțeleg lucrurile altfel. Apropo de acest subiect recomand cartea “ Cum să ne purtam cu personalitățile dificile” de Francois Lelord și Christophe Andre.

  1. Adaptarea la piața muncii poate fi dificilă. Ce obstacole ai întâmpinat tu și cum le-ai depășit?

Mie îmi plac foarte mult datele științifice și cercetările și conform unui studiului „Vocea forței de muncă în Europa”, la care au participat peste 15.000 de persoane din zece țări europene, și anume Franța, Germania, Italia, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, Elveția, Marea Britanie și România cele mai relevante cinci aspecte care motivează la locul de muncă sunt siguranță și stabilitatea locului de muncă (87%), remunerarea (85%), încrederea colegilor, clienților, șefilor (84%), definirea clară a responsabilităților (83%), conducerea competentă (82%). De aici putem deduce care sunt și provocările pe piața muncii și le confirm în experiența mea ca angajat sau de antreprenor de peste 8 ani.

  1. Care este cel mai frumos aspect al job-ului tău?

Generozitatea are o frumusețe aparte și mă bucur când o văd îndreptată către Asociația Prematurilor sub diverse forme: donații, voluntariat etc. Îmi place să și răspândesc generozitate și să-i surprind pe oameni.

De asemenea, îmi place enorm că am posibilitatea să îmi manifest creativitatea atât ca și consultant, coach sau antreprenor social la Asociația Prematurilor.

  1. Ce sfaturi ai pentru o persoană care dorește să urmeze o carieră în această industrie?

Nu știu dacă sunt tocmai sfaturi, însă apreciez la cei cu care lucrez următoarele aspecte: dorința de cunoaștere și înțelegere a situație, a domeniului, de documentare; responsabilitatea și asumarea unui proces / demers / job; pozitivitatea în mediul de lucru și o bună comunicare interumană.

Ca să nu mai zic că oricine pune inima în tot ce face se vede de la mile departare și este extrem de apreciat.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp