Acest tip de învățare implică un mediu educațional și un curriculum care se învârt în jurul nevoilor și abilităților ale fiecărui elev în parte.
Implementarea unui astfel de program în școli nu duce la schimbarea standardelor academice, ci doar la metode și viteze diferite de învățare care pot varia de la elev la elev. Dar fiecare elev trebuie să atingă un anumit nivel la fiecare materie până la finalul anului școlar.
În general, procesul de învățare nu este unul liniar. Profesorii nu se pot aștepta ca toți elevii din clasă să învețe în același fel și în același ritm.
Prin personalizarea experienței de învățare înseamnă că fiecare individ primește felul potrivit de educație bazat pe cum învață și ce îi interesează.
Elevii învață abilități care merg dincolo de școală și care îi vor ajuta în viitor
Datorită faptului că învățarea personalizată îi implică pe elevi în luarea deciziilor, aceștia dobândesc și alte abilități vitale care le vor fi benefice pe tot parcursul vieții.
De exemplu:
- Implicarea în auto-evaluare îi ajută pe elevi să dezvolte abilități de auto-reflexie;
- Determinând care sunt cele mai bune modalități de învățare pentru ei, elevii dezvoltă abilități de auto-susținere.
Elevii aflați într-un program de învățare personalizată își îmbunătățesc cunoștințele, în mod semnificativ
Într-un studiu realizat de Fundația Gates, folosirea învățării personalizare pentru a suplimenta instruirea matematică a dus la rezultate substanțial mai bune, din partea elevilor. Rezultatele medii ale elevilor au evoluat de la sub media națională la peste media națională. Cercetătorii au observat că elevii care au mers la școlile care foloseau învățarea personalizată au făcut progrese la matematică și citire pe parcursul ultimilor doi ani. Aceste progrese sunt semnificativ mai mari decât cele ale unui grup virtual de elevi asemănători selectați de la școli comparabile.
Chiar dacă rezultatele nu sunt, în mod direct, atribuite practicilor de învățare personalizată, acestea au fost ”răspândite”, două treimi dintre școlile implicate în studiu experimentând rezultate statistice pozitive ale performanței elevilor, bazate pe folosirea învățării personalizate.
Elevii cu slăbiciuni specifice pot învățata fără stigmatul de ”educație specială”
În Școala Elementară Belmont – Cragin din Chicago, învățarea personalizată oferă tuturor elevilor posibilitatea de la primi informațiile de care au nevoie și să umple golurile necesare. Spre exemplu, un profesor poate observa că unii elevi au un nivel de alfabetizare în spaniolă potrivit clasei lor, dar au probleme la engleză. Acești copii pot sta cu un profesor de educație specială și să aibă parte de lecții personalizate de alfabetizare, fără a primi statusul de ”educație specială”. Acest lucru ajută toți elevii să mențină același nivel, fiecare individ fiind tratat în funcție de punctele sale slabe și punctele sale tari.
Profesorii sunt capabili să își focuseze timpul mai eficient
De vreme ce majoritate programelor de învățare personalizată includ activități individuale sau bazate pe colaborare, profesorii sunt liberi să se adreseze unui grup mai mic de elevi, pentru o predare mai vizată.
- Învață profesorii cum să evalueze elevii și cum să le personalizeze experiența
Primul pas pentru a crea un program de învățare personalizată este educarea profesorilor. Atunci când profesorii înțeleg, în totalitate, procesul, metodele, evaluările, tehnologia și obiectivele, învățarea personalizată poate funcționa, fără probleme. Cu toate acestea, când profesorii nu sunt antrenați corespunzător, programul nu va merge. Deci, înainte de a începe, adună profesorii pentru a discuta idei, pentru a studia metodele de învățare personalizată și pentru a stabilii pașii necesari pentru a implementa un astfel de program împreună.
Apoi, trimite profesorii la cursuri specifice pentru a face din învățarea personalizată o parte din munca lor de zi cu zi. Asta au făcut cei de la Verona Area School District din Wisconsin. Totul a început cu niște cursuri pentru profesori și administrația școlii pe subiectul învățării personalizate. Profesorii s-au întors apoi la școlile lor și au continuat conversațiile și, ulterior, au exersat cu ateliere de învățare personalizată. Prin urmare, profesorii au fost mai pregătiți să implementeze și să execute un plan de învățare personalizată pentru elevi. Este esențial ca profesorii să înțeleagă cum să evalueze interesele, punctele forte și punctele slabe ale fiecărui elev. Apoi, vor fi capabili să le plaseze corect în propriul proces de învățare personalizată.
- Folosește EdTech pentru a crea un mediu de învățare personalizată
Folosirea tehnologiei pentru conectarea și implicarea elevilor este o modalitate excelentă de a oferi o învățare personalizată. De fapt, rolul tehnologiei poate fi critic.
Învățătoarea Mary Ann Wolf a observat:
„Învățarea personalizată necesită nu numai o schimbare în proiectarea educației, ci și o utilizare a tehnologiilor moderne. Învățarea personalizată este activată de sistemele de e-learning care ajută la urmărirea și gestionarea dinamică a nevoilor de învățare ale tuturor elevilor … oriunde, oricând, dar care nu sunt disponibile în cadrul celor patru pereți ai clasei tradiționale.”
De exemplu, utilizarea sistemelor de învățare bazate pe jocuri permite elevilor să învețe în ritmul lor individual și să se distreze în timp ce o fac! În cadrul unui studiu s-a demonstrat că școlile care foloseau un joc de matematică în clasă au înregistrat o îmbunătățire cu 11,6% a rezultatelor la testele standard.
- Oferă-le elevilor posibilitatea de a fi parte din propria experiență de învățare
Elevii cărora li se pe permite să aibă ceva de spus în propria experiență de învățare dezvoltă abilități esențiale, precum auto-susținerea. Când le este oferă șansa de a lua parte la setarea obiectivelor din clasă, elevii sunt mai motivați să le atingă. De exemplu, The Middletown School District din New York a implementat un program de învățare personalizată pentru a-i ajuta pe elevi să se concentreze pe obiectivele lor. Chiar și cei din clasele mai mici au fost implicați în setarea obiectivelor.
Ca și rezultat, aceștia au observat o creștere a numărului de elevi ce atinge target-ul setat. După patru ani de utilizare a programului de învățare personalizată, procentul elevilor care au atins obiectivul de evoluție la citit a crescut de la 44% la 65%, iar la matematică la 67%. Personalizarea livrării de conținut și a interacțiunii îi ajută, de asemenea, pe elevi să se îmbunătățească, oferindu-le controlul asupra propriului mediu de învățare. De exemplu, oferiți elevilor posibilitatea de a alege între a citi o poveste scurtă sau a asculta o versiune audio în timp ce citesc. Permiteți elevilor să aleagă dacă vor lua notițe online, pe hârtie sau le vor înregistra audio. Permiterea acestui tip de învățare personalizată oferă elevilor posibilitatea de a alege procesul care se potrivește cel mai bine nevoilor lor.
- Oferă elevilor multiple oportunități de a arăta ce știu
Chiar dacă testele și eseurile standard nu ar trebui neglijate, oferindu-le elevilor alte modalități prin care să arate ce au înțeles dintr-un anumit subiect îi ajută să își asume o responsabilitate asupra educației lor. De exemplu, un profesor de la Middletown School District a spus:
„Elevii folosesc un formular Google, și formularele îmi sunt trimise mie automat, deci pot vedea instantaneu cum se auto-evaluează. Le dă un fel de responsabilitate și, de asemenea, mă ajută pe mine să văd cum cred ei că s-au descurcat.”
Evaluarea constantă a elevilor pe măsură ce parcurg materialul de curs oferă profesorilor o perspectivă unică asupra nivelului de cunoștințe al fiecărui elev. Știind că un elev se luptă astăzi cu un subiect, profesorii îi pot ajuta să înțeleagă mâine într-o sesiune unu la unu.
În caz contrar, copiii care se chinuiesc trec neobservați până la sfârșitul unei unități, iar problema devine mai greu de corectat. Pentru a personaliza și mai mult lecția, profesorii le pot oferi elevilor posibilitatea de a arăta ceea ce au învățat într-un cadru practic. De exemplu, un profesor de matematică îi poate pune pe elevii săi să gătească o masă simplă, folosind matematica într-un mod practic pentru a măsura cantitatea potrivită din fiecare ingredient.
- Construiește playlist-uri pentru învățarea personalizată
Atunci când profesorii folosesc playlist-uri pentru activități de învățare auto-ghidată, elevii au posibilitatea de a alege tipurile de activități de învățare care funcționează cel mai bine pentru ei. De asemenea, acest lucru îl ajută pe fiecare elev, în parte, să facă cea mai bună treabă în fiecare zi. Deci, cum funcționează o listă de redare de învățare personalizată? Acestea ar putea fi activități individuale de învățare, conținut digital, colaborare de grup sau activități de la egal la egal.
Alegerea activității poate depinde complet de student, oferindu-le libertatea de a alege orice tip de activitate de învățare funcționează cel mai bine pentru ei. Pentru a vă asigura că fiecare elev lucrează suficient de mult, atribuiți o valoare punctuală fiecărei activități și setați o cerință de punct minim. În acest fel, elevii învață tot ceea ce este necesar, dar li se permite să facă acest lucru în felul lor și în ritmul lor.
Pasul următor: Permiterea elevilor să interacționeze între ei sau chiar să finalizeze sarcini pe cont propriu oferă profesorilor timp prețios de petrecut cu elevii care au nevoie de instrucțiuni suplimentare.
- Clasa flexibilă
Amenajările flexibile ale scaunelor au devenit mai populare în ultimii ani și din motive întemeiate. După ce și-au reamenajat sălile de clasă într-un mod mai flexibil, profesorii au remarcat beneficii precum:
- Scăderea problemelor de disciplină;
- Îmbunătățiri în prezența la ore și note;
- O atmosferă mai pozitivă în clasă;
- Mai mult confort pentru studenți, ceea ce duce la o mai bună concentrare.
Un alt mod de învățare personalizată este văzut într-o sală de clasă flexibilă prin stații rotative. Având stații specifice care se adresează playlisturilor personalizate de învățare, li se permite studenților să se concentreze asupra sarcinilor potrivite la locul potrivit. Acest lucru încurajează colaborarea, iar pentru profesori devine mai ușor să lucreze cu grupuri mai mici pentru instruirea țintită.
- Întoarce instruirea pentru ca elevii să poată învăța în ritmul propriu
Instruirea întoarsă este un nou trend care s-a dezvoltat cu viteză începând cu anii 2000. Ideea din spatele acestei metode implică inversarea procesului de învățare: în loc să aibă ore la școală și activități acasă, elevii privesc cursurile înregistrate acasă și se implică împreună în activități în timpul orelor. Acest lucru, le oferă posibilitatea de a privi clipurile video în ritmul propriu, punând pauză sau dând înapoi oricând simt că au nevoie. De asemenea, elevii interacționează și pun întrebări prin intermediul unui chat online.
Fiecare copil din școala ta învață într-un ritm diferit. Fiecare are nevoi și interese specifice stilului său unic de învățare. Implementarea unui program de învățare personalizată le oferă tuturor posibilitatea de a învăța în ritmul lor și în modul care este cel mai potrivit pentru ei.