Scroll Top
Știrile false în era digitală

Știrile și informațiile false sunt principalele probleme ale lumii moderne interconectate. Deși diverse forme de propagandă există de sute de ani, „știrile false” digitale devin o amenințare majoră deoarece  acum este foarte ușor să creezi, difuzezi și utilizezi conținut.

Multe dintre lucrurile pe care le citiți online, în special pe rețelele de socializare, pot părea corecte dar, de cele mai multe ori, nu sunt adevărate. Informațiile false se referă la știri, povești sau metode înșelătoare care induc în eroare cititorii. Adesea aceste povești sunt create pentru a influența punctele de vedere ale oamenilor sau pentru a crea confuzie.

Platformele de rețele sociale permit utilizatorilor să disemineze rapid informațiile către alți utilizatori, fără a confirma adevărul. Avem tendința de a trata informațiile scrise ca fiind adevărate și presupunem că sunt corecte. Dacă nu știm prea multe despre un subiect, credem că autorul are acreditările pentru a împărtăși acele cunoștințe. Unele persoane nu folosesc instrumente digitale pentru a informa oamenii și a conduce discuții cu cetățenii, ci pentru a înșela, induce în eroare sau pentru a face rău altora, creând sau diseminând știri false și dezinformări, care poate avea un impact real asupra a milioane de utilizatori în câteva minute.

Prin rețeaua online globală, cu doar câteva click-uri, oricine poate crea și răspândi cu ușurință povești false sau înșelătoare. Ulterior, acestea sunt consumate zilnic de milione de utilizatori. Din păcate, un procent mare din acești „utilizatori de social media” tind să consume conținutul cu ușurință și să îl distribuie în mod mecanic, fără o gândire critică.

Știrile false sunt o problemă pentru toată lumea, prin urmare, noi toți trebuie să o rezolvăm. Toate informațiile și reclamele, cu care suntem bombardați, ne schimbă modul în care tratăm lumea și viața. Pentru a folosi media într-un mod mai înțelept, ar trebui să ne concentrăm mai mult pe ceea ce alegem să păstrăm. De asemenea, ar fi folositor să aflăm mai multe despre cum se simte o persoană sau o companie cu imaginea pătată.

Alfabetizarea mediatică nu este un termen nou, dar nu este la fel de cunoscut ca alfabetizarea informațională. Acest termen se referă la capacitatea de a identifica, utiliza și crea știri prin intermediul diferitelor mijloace media și vă poate ajuta să învățați cum să determinați dacă o informație este credibilă. Consumatorii de știri au o responsabilitate inerentă de a verifica credibilitatea și fiabilitatea surselor de știri. Deveniți un consumator înțelept de informații și un producător responsabil de conținut.

Verificați înainte de a distribui informațiile! Vă rugăm să luați câteva secunde pentru a examina sursa informației sau a citi textul integral pentru a vă asigura că titlul reflectă corect conținutul și că site-ul web este de încredere.

Articol realizat de Nistor Petru, voluntar EdPost, 23 de ani, student la master.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp