O nouă aplicație medicală, care ajută persoanele cu boli pulmonare obstructive cronice (BPOC) să își gestioneze starea, poate accelera recuperarea după internarea în spital și poate reduce apariția simptomelor, a arătat un studiu publicat recent.
BPOC este o afecțiune respiratorie comună și una dintre principalele cauze ale internărilor în spital în fiecare an, în special în lunile de iarnă. În Marea Britanie, acesta reprezintă peste 140.000 de internări în spital și un milion de zile de pat, la un cost major pentru NHS.
Într-un moment în care mai puțini oameni pot accesa consultații față în față cu medicii lor de familie și pacienții vârstnici cu afecțiuni precum BPOC trebuie să fie protejați, acestea sunt descoperiri foarte încurajatoare pentru viitorul serviciilor digitale de sănătate.
În acest nou studiu, 41 de pacienți internați în spital cu exacerbări severe ale BPOC au fost repartizați în două grupuri, un grup primind tratamentele lor regulate și al doilea grup și cu acces la aplicația MyCOPD, primind și tratament ca de obicei.
MyCOPD oferă pacienților acces la o gamă largă de servicii oriunde s-ar afla în lume, fără a fi nevoie să călătorească la clinici sau să se alăture listelor de așteptare. Aceste servicii includ primirea de educație de la experți medicali, informații despre modul în care factori precum polenul, poluarea și vremea din zona lor le-ar putea afecta starea și videoclipuri care arată modul de utilizare corectă a inhalatoarelor. Utilizatorii completează, de asemenea, jurnale zilnice cu simptomele și medicamentele lor, ceea ce permite aplicației să îi ajute să identifice când starea lor se deteriorează și să le ofere sfaturi cu privire la măsurile pe care să le ia.
Rezultatele acestui ultim studiu, publicat în revista NPJ Digital Medicine, au arătat că pe parcursul a trei luni, numărul de exacerbări suplimentare din cadrul grupului care utilizează aplicația a fost aproape jumătate față de cei care au primit tratamentul obișnuit (18 comparativ cu 34). Utilizarea incorectă a inhalatoarelor, de asemenea, a fost redusă cu aproximativ 80% pentru utilizatorii MyCOPD, comparativ cu o scădere de aproximativ 30% pentru celălalt grup.
În mod semnificativ, vârsta medie a participanților care foloseau aplicația a fost de peste 65 de ani și, în ciuda faptului că nu erau utilizatori web obișnuiți, toți s-au putut adapta la tehnologie.
MyCOPD, dezvoltat și găzduit de mhealth, este una dintre cele mai mari aplicații de acest gen și una dintre un număr mic de aplicații digitale de sănătate cu aprobare NICE. Departamentul pentru sănătate și asistență socială a evidențiat-o în revizuirea din 2019 a asistenței medicale digitale, datorită potențialului său de a oferi rezultate mai bune pentru pacienți și de a îmbunătăți productivitatea NHS. Acum, acest ultim proces oferă dovezi suplimentare ale beneficiilor sale.
Profesorul Tom Wilkinson de la Universitatea din Southampton, care a dezvoltat aplicația și a condus procesul, a spus: ”BPOC are un impact semnificativ asupra vieții de zi cu zi a oamenilor, așa că am vrut să dezvoltăm un mijloc de asistență medicală care să fie ca și cum ai avea un expert în buzunar și sfaturi ori de câte ori ai nevoie.”
„Tranziția către asistența medicală digitală are loc de ceva timp, dar s-a accelerat de la izbucnirea COVID-19. Pacienții cu afecțiuni precum BPOC pot fi deosebit de vulnerabili acum, deci este important să avem dovezi ale eficienței acestor tehnologii.”
”Speram ca succesul acestui lucru va duce la utilizarea în continuare și la dezvoltarea de produse similare care să permită pacienților să gestioneze alte condiții pentru a-și îmbunătăți starea de bine si pentru a reduce povara asupra NHS.
Sursa: https://www.sciencedaily.com/releases/2020/10/201030122532.htm