Scroll Top
Idei noi pentru ca bibliotecile să implice familiile și tinerii
Background photo created by jcomp - www.freepik.com

Aflați cum bibliotecile implică familiile cu copii de vârstă școlară să învețe împreună, să exploreze subiecte culturale și să găsească resurse pentru a-și planifica viitorul.

Bibliotecile își concentrează multe eforturi pe implicarea familiilor cu copii mici – prin momente de povestire, activități științifice practice și meșteșuguri. Dar vedem în cele mai recente răspunsuri trimise către Living IDEABOOK că liderii bibliotecilor extind, de asemenea, oportunitățile pentru familiile cu copii de vârstă școlară de a învăța împreună, de a explora subiecte culturale și de a găsi resursele de care au nevoie pentru a-și planifica viitorul. Prin artă, experiențe de învățare în școală și în afara școlii și media digitală, bibliotecile găsesc modalități inovatoare de a consolida conexiunile dintre părinți și copii, bazându-se pe activele comunităților lor și răspunzând nevoilor locale.

  1. Implicarea familiilor și tinerilor prin artă

În 2016, Project Zero, cu sediul la Universitatea Harvard, a lansat o carte (Creativitate participativă: introducerea accesului și echității în sala de clasă creativă) care arată că există mai multe modalități prin care studenții pot participa la procesul creativ și că moștenirea culturală și justiția socială sunt vehicule pentru încurajarea ideilor inovatoare.

Asta se întâmplă în Los Angeles, unde familiile explorează aceste teme prin proiecte de artă și expoziții care au loc în bibliotecă și în alte medii ale comunității. În proiectul ”Art Without Walls”, de exemplu, Muzeul Hammer și o filială din centrul orașului a Bibliotecii Publice din Los Angeles s-au unit pentru a oferi familiilor oportunități de a crea artă inspirată de teme din literatura pentru copii și de lucrări expuse la muzeu.

Membrii comunității din Los Angeles au fost, de asemenea, implicați în planificarea Visualizing Language: Oaxaca în L.A., o inițiativă multi-generațională care crește gradul de conștientizare a comunităților de imigranți și oferă o serie de oportunități de a experimenta o parte din istoria orașului. De asemenea, cuprinzând mai mulți parteneri, proiectul oferă elevilor și familiilor o varietate de moduri de a participa – vizionarea unui film, ascultarea audio, participarea la lecturi publice și desfășurarea de activități practice.

La Biblioteca Publică Converse, în afara orașului San Antonio, Texas, copiii au câștigat încredere în calitate de cititori și au aflat despre diferite culturi prin Clubul de carte de familie Día. Adunarea săptămânală a inclus, de asemenea, o activitate artizanală legată de subiectul cărții – un aspect al programului care a continuat, chiar dacă grantul de stat inițial care a susținut efortul a expirat.

Aceste exemple arată că arta și literatura pot conecta familiile la istoriile lor personale și la cei care abia acum învață despre cultura familiei lor.

  1. Implicarea familiilor prin experiențe în școală și în afara acesteia

Bibliotecile completează și valorifică ceea ce învață elevii în școală și oferă membrilor familiei oportunități de a participa la învățarea copiilor lor în moduri care ar putea să nu aibă loc în timpul orelor. Aceste conexiuni sunt și mai puternice atunci când bibliotecarii formează parteneriate cu educatori. De fapt, parteneriatele axate pe învățare pot crea mai multe puncte de contact pentru implicarea familiei într-o comunitate.

Asta se întâmplă în Wisconsin, unde Sue Abrahamson, bibliotecarul pentru copii de la Biblioteca Publică din Zona Waupaca, încurajează toți bibliotecarii din personal să participe la întâlnirile asociației de părinți. ”Rezultatele au fost satisfăcătoare”, scrie ea în această postare. Știrile despre bibliotecă sunt acum incluse pe agenda ședințelor asociației. În plus, parteneriatul pentru învățare a condus districtul școlar local să împrumute dispozitivele tehnologice bibliotecii în timpul verii, astfel încât elevii și familiile lor să aibă mai mult acces la resursele digitale de învățare.

Deși gătitul cuprinde multe abilități de matematică, știință și alfabetizare, de multe ori școlile nu au timp să includă pregătirea meselor în curriculum. Cu toate acestea, la Biblioteca Memorială Lindenhurst din New York, familiile taie, măsoară și amestecă ingrediente pentru un fel principal de mâncare, gustare sau delicatese pe care le pot lua acasă pentru a găti. Programul, creat în parteneriat cu un bucătar local, ajută membrii familiilor să se lege între ei și îi învață pe elevi abilități importante de viață.

Bibliotecile oferă, de asemenea, adolescenților oportunități de a aplica abilități din secolul 21, în timp ce se pregătesc pentru viitorul lor. În Arizona, programul Teen 365 al bibliotecii publice din zona Pima le permite studenților să își urmărească propriile interese prin voluntariat, stagii și oportunități de conducere, în timp ce aceste activități contribuie, de asemenea, la susținerea tinerilor pentru a deveni membri ai unei forțe de muncă mai calificate. Prin certificate de realizare și premii, adolescenții găsesc modalități de a-și împărtăși interesele cu membrii familiei.

În unele cazuri, elevii sunt în afara școlii din cauza unor probleme pe care nu le pot controla – cum ar fi dezastrele naturale. Dar bibliotecile arată că pot face parte un efort de recuperare și continuă să ofere oportunități de învățare atunci când familiile au nevoie. În urma devastării uraganului Harvey din Texas, Biblioteca Publică din Dallas a lucrat cu personalul de gestionare a situațiilor de urgență pentru a aduce servicii de bibliotecă familiilor strămutate în timpul furtunii. Când centrul de convenții al orașului a fost transformat într-un adăpost, bibliotecarii au organizat perioade pentru povești și activități meșteșugărești și au trimis cereri de la alți profesioniști care doreau să-și doneze timpul, cărțile și alte resurse.

  1. Implicarea familiilor prin intermediul mass-mediei digitale

Tehnologia pătrunde în toate aspectele vieții de familie – de la părinți care folosesc aplicații pentru idei despre cum să creeze momente de învățare cu copiii mici până la oferirea de abilități media pentru adolescenți și adulți, astfel încât să poată naviga în siguranță într-un mediu digital. În programul ”Copii și familii din era digitală”, mai mulți cercetători afirmă că media digitală poate servi drept catalizator pentru învățarea individuală și co-învățare în familii și conversații deschise despre viețile digitale ale tinerilor.

Când Julie Kinney de la Biblioteca publică a zonei Marathon din Wisconsin a consultat adolescenți cu privire la probleme de siguranță online, a aflat că își doresc ca părinții lor să înțeleagă mai bine modul în care folosesc rețelele sociale. Ea a lucrat cu adolescenții pentru a crea o prezentare pentru părinți și a încorporat date locale dintr-un sondaj de risc-comportament pentru tineri. ”Acționând ca o punte între adolescenții noștri și părinții lor a permis bibliotecii să aibă un impact semnificativ asupra ajutării familiilor să înțeleagă securitatea cibernetică într-un mod nou”, scrie ea.

Și pe măsură ce mai mulți profesori din sistemul școlar local deservit de Biblioteca Publică din Waupaca din Wisconsin s-au retras, au cerut părinților și altor membri ai comunității să doneze bibliotecii în locul cadourilor personale, deoarece pentru a rămâne în fruntea tendințelor digitale și a dobândi cea mai recentă tehnologie este nevoie resurse considerabile. Acest act generos este reprezentativ pentru parteneriatul în creștere dintre bibliotecă și comunitatea sa.

Sursa: https://globalfrp.org/Articles/New-Ideas-for-Libraries-to-Engage-Families-and-Youth

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp