Societatea și lumea profesională continuă să evolueze și să se schimbe odată cu dezvoltarea tehnologiei și cu începutul celei de-a patra Revoluții Industriale. Aceasta a avut un impact enorm în sfera educației, ducând la apariția multor trenduri, aflate în creștere, în lumea educației. Pentru ca profesorii să poată interacționa așa cum se cuvine cu elevii lor, ei trebuie să rămână la curent cu aceste schimbări și cu factorii cheie care afectează învățatul la clasă. Dacă înțeleg aceste trenduri, acestea îi pot ajuta să creeze medii de învățare mult mai eficiente.
Pe măsură ce profesorii se pregătesc să implementeze aceste ultime evoluții din educație, aici sunt cinci dintre cele mai importante trenduri cu care ar trebui să se familiarizeze.
- Trenduri tehnologice în predare și învățare
Explozia de tehnologie din ultimele două decenii nu a lăsat sectorul educațional în spate. Calculatoarele și internetul au schimbat faptul că elevii nu doar că pot accesa informațiile, dar chiar orele în sine. Până în toamna lui 2017, erau peste 6.5 milioane de elevi înscriși într-o oportunitate de învățare la distanță la nivelul de certificare al unei instituții post-gimnaziale.
Creșterea capabilităților tehnologice înseamnă că o varietate de media și unelte care susțin învățatul există acum pentru a ajuta elevii să primească o educație de cea mai înaltă calitate prin internet.
Acest trend prezintă un număr de beneficii și dezavantaje pentru profesorii și instituțiile care vor să continue să le ofere studenților educația riguroasă de care au nevoie ca să supraviețuiască.
Tehnologia, de exemplu, ar putea să nu încurajeze învățarea abilităților soft. Ei ar putea să nu aibă oportunitatea de a interacționa cu alți studenți, în felul în care ar face-o în clasa tradițională. De exemplu, oportunitățile de conducere din proiectele de grup ar putea să nu mai apară la fel de organic așa cum o făceau odată.
Platforma online i-ar putea forța pe profesori să schimbe felul în care predau. Ei ar putea găsi dificil să schimbe felul în care abordau planurile de lecții, pentru a fi siguri că elevii rămân implicați chiar și când nu își pot vedea profesorul în persoană.
Din fericire, avantajul clasei online și a predării infuzată cu tehnologie este că furnizează o multitudine de oportunități pentru profesori și instituțiile lor. Mulți profesori observă imediat o mai mare flexibilitate pe care o pot oferi în orarele lor. Platformele ar putea pune dispoziția elevilor diferite posibilități cu ajutorul cărora aceștia să vadă cursurile live sau mai târziu într-o versiune înregistrată. Profesorii apreciază acest beneficiu pentru studenți.
Natura online a acestor cursuri ar putea chiar să sporească abilitatea profesorilor de a face loc diferitelor stiluri de învățare. Studenții avansați ar putea să primească resurse de învățare adiționale și provocări pentru a-i încuraja să meargă în profunzimea materialului fără să fie întrerupți de ritmul clasei.
Managementul sistemelor de învățare poate, de asemenea, să facă mai ușoară pentru profesori urmărirea progresului elevilor lor. Ei pot vedea cum interacționează aceștia cu ore difuzate live și cu cele înregistrate, astfel, pot avea un sistem de urmărire mai eficient care le dă voie să ofere mai mult coaching în timp util, dacă este nevoie.
- Antrenarea abilităților soft: un trend major în educația superioară
Potrivit unui raport al Future of Jobs, unele dintre cele mai importante abilități în piața muncii includ gândirea critică, rezolvarea problemelor, managementul oamenilor și creativitatea. Angajatorii vor să vadă profesioniști în curs de dezvoltare care înțeleg cum trebuie să ia deciziile grele și să își arate abilitățile de lideri.
În efortul de a pregăti elevii pentru viitoarele lor cariere, școlile trebuie să aibă antrenamente pentru a-i ajuta să dezvolte și să alimenteze aceste abiilități.
Cu toate acestea, așa cum a fost deja discutat, trendul simultan către învățatul online face acest lucru o provocare pentru mulți profesori. Aceștia vor avea nevoie să găsească o modalitate de a echilibra timpul petrecut pe ecran cu importanța de a lucra împreună față în față pentru a dezvolta abilitățile soft.
Instituțiile care descoperă formule calitative de a încuraja dezvoltarea acestor abilități, își vor da seama că acest trend le oferă un număr de oportunități de creștere. Mai specific, aceste instituții vor descoperi că au un avantaj competitiv în rândul educației superioare. Elevii lor vor fi mai angajabili, ceea ce le va îmbunătăți rata de succes a alumnilor, creând un cerc virtuos având în vedere că viitorii elevi caută școli cu o rată puternică de succes a alumnilor.
- Trendul studentului: scăderea perioadelor de atenție
Odată cu creșterea prevalenței tehnologiei, perioadele de atenție ale elevilor s-au schimbat și ele. Un studiu realizat de Microsoft s-a uitat la perioadele de atenție între 2000, când a fost începutul revoluției telefoanelor mobile, și 2015. Ei au descoperit că perioadele de atenție au scăzut cu 4 secunde – de la 12 secunde la 8. Această scădere a fost, în mare parte, pusă pe seama naturii tehnologiei și a stimulării constante pe care le-o oferă privitorilor.
Schimbările perioadelor de atenție pot fi folosite și ca o modalitate excelentă de a face diferența între generații. Milenialii, de exemplu, care au crescut, în mare parte, cu această tehnologie, au caracteristici diferite față de Generația X și Boomers care au fost înaintea lor.
Cel mai notabil, milenialii raportează că atunci când conținutul este foarte interactiv, ei au potențial să își păstreze atenția pentru o perioadă mai lungă decât generațiile trecute. Cu toate acestea, când conținutul nu îi antrenează, ei sunt primii care opresc difuzorul.
Pentru a menține atenția milenialilor, conținutul care le este prezentat trebuie să aibă materiale vizuale excelente și dialoguri, pe parcurs, cu o poveste interesantă care să le atragă atenția. Acestui grup tânăr îi pasă mai mult de natura narativă și vizuală a conținutului decât altor grupuri de vârstă.
Această diferență de atenție poate fi văzută și în comportamentul milenialilor în comparație cu alte grupuri de vârstă. Dintre tinerii adulți, 77% spun că ei se întind după telefon atunci când nu au nimic altceva cu care să își ocupe atenția. Pentru cei cu vârsta peste 65 de ani, doar 10% spun același lucru.
Aceste tendințe de schimbare de atenție au avut, de asemenea, un impact imens în felul în care profesorii și-au ajustat orele și au menținut elevii implicați. Profesorii trebuie să găsească modalități să își modeleze orele astfel încât să atragă atenția elevilor, mulți fiind din generația milenială, și să adapteze metodele și ritmul de livrare a cursului. Designul cursurilor lor va trebui să țină cont de importanța unei narațiuni și a unor materiale vizuale puternice.
Nu uita că atunci când elevii au un material în fața lor care este extrem de vizual și interactiv, ei au un potențial excelent să fie atenți. Acești studenți moderni vor să fie provocați și valorifică interacțiunea. Profesorii care învață cum să relaționeze cu acești elevi, pot prezenta oportunități de recompensare pentru creșterea clasei.
- Facilitarea învățării versus predare
Odată cu creșterea tehnologiei, s-a schimbat și felul în care profesorii se raportează la elevii și orele lor. Cu o multitudine de informații la degetele lor, studenții de astăzi au uneltele de care au nevoie pentru a descoperii un număr imens de cunoștințe, pe cont propriu. În acest mediu, unii studenți valorifică mai puțin aceiași metodă de livrare de la început până la sfârșit. În schimb, profesorii funcționează acum într-un rol de facilitator, mai mult. Jobul lor a evoluat încet într-o poziție unde ei ajută studenții să înțeleagă cum să învețe, să iubească să învețe și cum descopere și să înțeleagă informația pe care o găsesc.
Acest lucru poate prezenta niște provocări pentru profesorii care trebuie să lucreze la propriile lor abilități soft de lideri și de rezolvare a problemelor. Ei trebuie să învețe cum să faciliteze conversații și să creeze un mediu care valorifică munca în echipă.
Cei mai buni profesori sunt aceia care îi ajută pe elevi să preia frâiele propriei învățări.
Pe măsură ce profesorii devin mai implicați în procesul de învățare al elevilor, ei se vor găsi în poziția de a primi feedback imediat pe efectivitatea predării lor. Abilitatea lor de a alimenta și facilita aceste skill-uri în clasa lor va devenii evidentă, repede, odată cu trecerea prin materie.
Profesorii care vor să se focuseze mai mult pe dezvoltarea elevului decât pe simpla livrare de cunoștințe vor considera acest nou model foarte bun.
- Trendul învățării pe tot parcursul vieții
Fiecare revoluție industrială a schimbat natura muncii și a locurilor de muncă în moduri nemaivăzute. Cea de-a 4-a Revoluție Industrială din prezent ar putea avea un impact incredibil asupra a 50% dintre locurile de muncă, în timp ce imensele progrese tehnologice duc la schimbări în felul în care oamenii își fac treaba. Profesioniștii care vor să rămână competitivi în mediul lor vor trebui să se recalifice constant. Ei nu pot asuma că educația pe care au primit-o în prima jumătate a carierei lor profesionale va fi tot ce le trebuie pentru restul vieții lor în piața muncii.
În schimb, obținerea unei diplome ar trebui să fie urmată de învățare. Asta necesită instituții care să creeze o gândire orientată spre dezvoltarea de sine pentru elevii lor, dar și pentru angajații lor. Clasele ar trebui să lase oportunități pentru predarea abilităților de învățare pe cont propriu pentru ca elevii să continue să învețe și să se implice în domeniile alese.
Școlile care învață să stăpânească aceste abilități, au șansa să rămână conectate cu alumni lor pe tot parcursul carierei acestora. Ei pot oferii cursuri de învățare continuă care îi vor păstra pe foștii studenți implicați în dezvoltarea în domeniile lor și să fie siguri că se vor întoarce către școală pentru susținerea și educația de care au nevoie.
Acest lucru oferă șansa școlilor de a crește pe măsură ce creează noi programe și oportunități pentru învățarea adultă, cu scopul de a-și ajuta alumnii să răzbească în spațiul profesional schimbător.
Pe măsură ce tehnologia schimbă societatea, aceasta are și un impact dramatic asupra felului în care oamenii își obțin și se pregătesc pentru carierele profesionale. Instituțiile, care învață să rămână în ritm cu aceste schimbări, se vor poziționa spre creștere și succes. Ia în considerare cum aceste trenduri ar putea avea un impact asupra educației și ce înseamnă pentru instituțiile de educație superioară să meargă înainte.
Sursa: https://hospitalityinsights.ehl.edu/2020-education-trends