Abordarea bazată pe colaborare a învățării în grup ajută oamenii să acumuleze cunoștințe la nivel individual, să-și alimenteze abilitățile sociale și le dă putere.
Renumitul actor american, expert în management și consultant Kenneth Blanchard a spus ”Nici unul dintre noi nu este la fel de deștept ca noi toți”. Și acest lucru rămâne adevărat având în vedere că învățatul împreună ajută oamenii să meargă de dincolo de conceptele unilateral înțelese la o experiență de învățare oferă-și-primește.
Învățarea în grup îi ajută pe elevi să-și atingă potențialul maxim, devin mai creativi și mai productivi, inspiră și se inspiră și înțeleg un subiect în esența lui mai mult decât primind o singură perspectivă la o întrebare. În timp ce învățarea individualizată, în raport cu sistemul educațional și curriculum-ul academic, a fost mereu văzută de elevii din toată lumea ca fiind un proces rigid și pasiv, învățarea în grup este apreciată pentru că este profundă și interactivă, în același timp.
În ultimii ani, progresele tehnologice au dat o altă formă modului în care fiecare individ, societate și industrie funcționează. Învățarea în grup nu este o excepție, premisa sa principală a fost valorificată de uneltele de tehnologie modernă pentru a stabili o conexiune între toți cei care învață din toată lumea. Prin această abordare de învățare prin colaborare, elevii nu doar acumulează cunoștințe academice la nivel individual, dar își alimentează și abilitățile sociale. Metoda benefică de învățare în grup ajută pe fiecare să se dezvolte. Uite cum:
Dezvoltarea abilităților cognitive și creative
Când un individ caută o soluție într-un mediu colegial, există tendința de a primi explicații alternative și perspective variate. Acest lucru nu doar că îmbogățește cunoștințele despre un anumit subiect, dar conduce către dezvoltarea capabilităților de argumentare logică și către mărirea perspectivelor. Mai mult, implicarea activă în discutarea ideilor și a conceptelor într-o atmosferă de susținere rezultă într-un apetit crescut și curiozitate pentru cunoaștere. De asemenea, elevii încep să testeze mai adânc, să observe, să pună întrebări, să analizeze și să exploreze împreună cu colegii lor într-o structură de învățare în grup. Varietatea soluțiilor la o întrebare pusă duce și la recapitularea și sedimentarea mai bună a informațiilor.
În plus, acest mediu dinamic duce la o creștere a productivității ca elev cu diferite cunoștințe colectate prin brainstorming pentru a găsi soluții. O astfel de stimulare a înțelegerii analitice și a inovării, împreună cu suportul și părerile colegilor, face învățarea în grup un facilitator plin de resurse pentru abilitățile cognitive și creative.
Îmbogățirea abilităților socio-personale
În timp, învățatul în grup s-a dovedit a fi un avantaj în ascuțirea abilităților socio-personale. Cu interacțiunile sociale reduce și mai mult timp petrecut în interacțiunea cu dispozitivele decât cu oamenii, abilitățile socio-personale sunt mereu scăzute printre tineri. Un asemenea scenariu, în care indivizii din diferite medii și cu diferite nivele de expertiză se adună pentru a schimba cunoștințe, idei și experiențe, ajută la a inspira respect și armonie pentru diverse culturi. Mai mult, această metodă servește ca o platforma eficientă de dezvoltare a abilităților sociale, studenții interacționând activ unul cu celălalt pentru a găsi și sugera soluții și concepte. Astfel de relaționări alimentează și o intuiție intrinsecă de a ajută, de a arăta apreciere, de a inspira și de a fi inspirat.
Există o creștere în conștientizarea propriei persoane, deoarece mediul le permite oamenilor să-ți analizeze punctele forte și pe cele slabe prin evaluări personale și interpersonale.
Un management mai bun al propriei persoane
Un student ar putea să găsească dificil să țină pasul cu informațiile primite când învață într-un mediu convențional. Acest lucru se întâmplă pentru că fiecare individ posedă capabilități unice de înțelegere. De aceea, învățatul în grup ajută la dezvoltarea unor abilități puternice de management al sinelui, elevii putând să învețe în propriul ritm și în raport cu propriul stil de învățare. Mai mult, prin faptul că fiecare este responsabil pentru progresul individual într-un mediu bazat pe colaborare, această abordare încurajează și responsabilitatea de a învăța. Echipat cu o bază substanțială de cunoștințe și cu susținerea reciprocă a celor care învață, învățatul în grup dezvoltă încrederea într-un individ că acesta va face față situațiilor dificile, academice sau de altă natură.
O experiență de dezvoltare
Mergând dincolo de abordarea tradițională orientată către studiile academice, învățarea în grup oferă o experiență autentică și îmbunătățită prin incorporarea unor abilități și valori pentru viața reală, în mințile tinere odată cu facilitarea învățării. Elevii nu doar că ajung să rezolve probleme, dar primesc o înțelegere bună a unui concept, prin părerile profunde ale colegilor lor. În timp ce ei, inițial, vin pentru a găsi o soluție, un astfel de mediu plin de cunoștințe și susținere le mărește orizonturile de la punerea întrebărilor pentru a înțelege la a da chiar ei soluții. Elevii învață să celebreze diversitatea, să se exprime, să aducă opinii, să motiveze, să empatizeze, să medieze dispute, să învețe din greșeli, să fie răbdători și să își dorească să facă mai bine. Toate acestea ajută la întreaga lor dezvoltare, ducând la îmbogățirea experienței de învățare care ajută imens și în scenariile din viața reală.
Învățarea în grup: apoi și acum
Metoda de învățare în grup este, fără îndoială, o practică tradițională pe care elevii și studenții au implementat-o de mulți ani. Dar progresele tehnologice din ultimii ani, au făcut-o mai prezentă și mai flexibilă. Suplimentată de media digitală, această metodă a început, în mod progresiv, să combine cunoștințe, abilități, procese, experiențe, diversitate și tehnologie pentru a evolua într-o metodă decentralizată și dinamică, orientată către învățare.
Formarea platformelor online de învățare în grup servește ca un exemplu puternic de abordare refăcută modern. Aceste platforme de comunitate oferă un spațiu fertil pentru ca indivizii din diferite medii să aibă un set unic de abilități de primit, să facă brainstorming, să își arate talentele și să găsească împreună soluții la un număr interminabil de întrebări. De vreme ce majoritatea elevilor din prezent au fost născuți și crescuți în lumea în dezvoltare a digitalului, ei se numesc ”vorbitori nativi” și s-au adaptat complet acestui proces online extrem de eficient.
Aceste platforme decentralizate agregate au făcut informația mai ușor accesibilă tuturor fără nicio pierdere de cunoștințe. Acest lucru este la îndemână de vreme ce marea majoritate a informației schimbate în spațiul cibernetic tinde să rămână între un anumit număr de oameni și se pierde printre mai multe link-uri asemănătoare.
Dezvoltarea platformelor de jocuri online este, de asemenea, văzută ca un trend în abordarea învățării bazate pe colaborare. Jocul a fost, până acum, în mare parte o activitate competitivă cu subtonuri negative. Dar mai mulți cercetători au găsit faptul că jucatul dezvoltă abilități analitice și de rezolvare a problemelor și creative, prelungește perioadele de atenție și facilitează cooperarea sănătoasă pentru dezvoltarea și maturizare minții. Dacă membrii echipei își doresc să treacă un anumit nivel împreună, profesorii de jocuri îi învață să se motiveze și să se ajute unul pe altul în diferite situații.
În mod clar, învățarea în grup nu este doar interactivă, dar și foarte benefică pe mai multe dimensiuni. Susținută de invențiile tehnologice și de media digitală, aceasta a devenit una dintre cele mai eficiente alternative pentru dezvoltarea totală a fiecărei persoane și a sistemului educațional, cu totul.
Sursa: https://yourstory.com/2019/02/heres-give-take-experience-makes-crowd-learning-way-ahead