„Un consumator informat și bine educat este un mai sănătos, dar și un vector de opinie valoros” ne convinge doamna Lidia Multescu – Specialist Control Financiar la Artesana.
Va rugăm să ne faceți cunoscută povestea brandului dvs. din perspectiva stilului de viață sănătos, pe care îl propuneți.
Povestea Artesana a început cu ceva timp în urmă, în 2008, când am depus proiectul pentru noua fabrică din orașul nostru natal, Tecuci, județul Galați. 4 ani mai târziu, în 2012, începeam producția lactatelor Artesana.
Noi iubim rețetele românești de lactate. Dar, pentru ceea ce ne-am propus să facem, am găsit inspirație la 2.700 de km de casă, la poalele Munților Pirinei, la un mic fermier din Spania.
Ceea ce ne-a atras pe noi cel mai mult a fost filosofia din spatele micii făbricuțe din Provincia Barcelona: laptele era colectat doar de la fermieri locali, producția era mică, dar fiecare iaurt și porție de brânzeturi erau atent îngrijite și preparate.
Și, cel mai important, toate lactatele făcute acolo aveau un gust pe care noi îl știam, din copilărie, dar aproape că îl uitasem. Un gust la care se putea ajunge doar prin acest proces artizanal de fabricație și de prelucrare a laptelui.
Așa că ne-am decis să folosim know-how-ul și să-l aducem la Tecuci, unde să facem propriile noastre lactate.
Atenția pentru fiecare produs care iese din fabrica noastră, grija de a păstra laptele cât mai natural, fără niciun fel de adjuvant, aditiv sau conservanți și regulile pe care le respectăm, înseamnă un singur lucru: nu facem compromisuri. Când nu procesezi laptele industrial, îl păstrezi cât mai natural, nu are cum să nu iasă ceva bun. Și gustos și sănătos.
Care sunt atuurile care fac să fiți luați în considerare atunci când un client vrea sa achiziționeze produsul dvs?
Nimic pus, nimic scos. Așa ne place să spunem despre produsele noastre. Sunt patru cuvinte care rezumă perfect de ce laptele nostru este așa cum este el. Nu am fost de acord și nu ne-a plăcut niciodată gândirea: „Așa se face în industria asta și, dacă vreți să faceți business, trebuie să faceți asta și asta, să fie bine…”. Am refuzat mereu, politicos, toți furnizorii de aditivi, potențiatori, adjuvanți etc.
Noi păstrăm laptele integral, nestandardizat și neomogenizat, adică nu intervenim cu utilaje industriale asupra globulelor de grăsime, care rămân intacte. Noi spunem că așa e mult mai bine digerat de organismul nostru. Apoi, pasteurizăm la temperatură blândă și ambalăm în sticlă, un ambalaj reciclabil la infinit. Ce înseamnă toate acestea? Dopul de smântână al laptelui și iaurturilor Artesana, care se formează în mod natural, e dovada că păstrăm laptele cât mai pur, simplu și natural.
Aveți anumite produse specifice (cum este laptele fără lactoză, de exemplu) în domeniul dvs. de activitate?
Gama de produse Artesana numără în prezent aproape 40 de sortimente. De la iaurt, sana, kefir, brânză maturată de vacă cu trufe, miez de nucă sau peperoncino, iaurturi desert cu fructe delicioase, brânzeturi cremă de întins pe pâine cu condimente proaspete și premium, la laptele proaspăt de vacă sau de capră, toate sunt făcute sub același principiu: nimic pus, nimic scos. Și, evident, fără compromisuri. Așadar, nu putem spune că avem un produs doar al nostru sau specific, pentru că am luat rețetele iubite de lactate și le-am făcut așa cum ne place nouă: simplu, curat și natural.
Ați lansat campanie/campanii de educare a publicului ?
În fiecare mesaj pe care îl transmitem și la fiecare eveniment la care participăm, spunem mereu și mereu același lucru: hrăniți-vă conștient. Citiți eticheta, găsiți diferențiatorii și faceți o alegere conștientă. Gusturile noastre pot fi diferite, dar respectul pentru ceea ce vine de la natură, pentru păstrarea calităților laptelui, la noi nu e deschis pentru interpretare. Noi am pus cinstea înaintea businessului, iar aceasta este filosofia noastră în afaceri. Un om bine informat este un om care știe să-și protejeze sănătatea, pentru că știe ce consecințe are fiecare alegere pe care o face.
Ați vrea să vă diversificați clientela? Considerați că activitatea de educare a publicului larg v-ar putea ajuta în acest sens?
Categoric, da. Chiar am lansat în urmă cu puțin timp, noile noastre iaurturi desert, care se adresează unui public mai tânăr. La fel ca celelalte produse ale noastre, totul este spus clar și onest, pe etichetă. De ce nu ai alege un răsfăț despre care știi sigur ce mănânci? Cum spuneam și mai devreme, un consumator informat și bine educat este un mai sănătos, dar și un vector de opinie valoros. Artesana a crescut din vorbă-n vorbă, tocmai datorită oamenilor inteligenți, atenți cu alimentația lor, care au știut că au descoperit ceva unic de gustos, dar și sănătos.
Ați vrea să adăugați altceva legat de brandul dvs.? Orice vă face plăcere să ne prezentați.
În spatele brandului Artesana este o echipă de oameni minunați pe care am avut norocul să o întemeiem. E nevoie de foarte multă dedicare și foarte multă muncă să dezvolți orice afacere în România. Dar să ajungi să ai succes trebuie să mai ai și un strop de noroc și niciodată – dar niciodată – să nu te abați de la principiile sănătoase de business și de viață. Pentru noi, drumul Artesana, proiectul antreprenorial, e mai puțin despre profit și mult mai mult despre ambiția de a crea ceva nou, sustenabil și curat. Dacă am fi intrat în această aventură pentru profit, poate am fi acum mult mai bogați, dar valoarea brandului nostru nu ar fi fost aceeași. Le suntem recunoscători tuturor celor care ne-au susținut și ne-au ales.
Cum ați convinge persoanele „indecise” să ducă o viață sănătoasă/să adopte un stil de viață sănătos.
Când ești tânăr și ai norocul ca organismul tău să-ți permită orice, alegerile sunt mult mai simple. Dar, odată cu trecerea timpului, când devii mai… experimentat în viață, îți dai seama că e mai bine să ai calitate în loc de cantitate, că e bine să fii mai atent cu tine însuți pentru ca tu, la rândul tău, să ai grijă de ceilalți. Noi nu dăm nicio lecție nimănui. Venim doar să spunem că există o alternativă – și încă una foarte bună – la tot ce înseamnă industrializarea și ultra procesarea din alimentele noastre. Trebuie doar să fii puțin atent la raft, cu organismul tău și cu stilul de viață. Orice „investești” acum și astăzi în sănătatea ta, va produce dividende mai încolo.
Recomandări de alegeri sănătoase.
Cum spuneam și mai devreme, nu întotdeauna produsele „îmbogățite” cu tot felul de adjuvanți, pentru culoare, textură și aspect, vor fi cea mai bună alegere. Pentru noi, la Artesana, faptul că iaurtul se separă de zer și formează un caimac de 2-3 degete, e dovada că acel iaurt a fost minim procesat, e mai gustos și se digeră mai bine.
Fiți atenți la imperfecțiuni pentru că natura nu e niciodată perfectă. Căutați produsele românești, din lapte și materie primă românească.
E cea mai sigură și bună modalitate de a susține producătorii români, care nu au în spate nici bugetele de marketing ale marilor companii multinaționale, nici marjele de profit care întăresc economiile țărilor străine. Și, nu în ultimul rând, citiți eticheta produsului și informați-vă despre ceea ce puneți pe masă. O alegere conștientă, bine informată, este o alegere sănătoasă.