Scroll Top
Ce ar trebui să cunoască tinerii înainte să aplice pentru a studia în străinătate. Interviu cu Alexandra Bock, studentă la Tilburg University

Universitatea Tilburg din Olanda a fost înființată în anul 1927 ca „Școala Romano-Catolică de Afaceri”. Aproape un secol mai târziu ajunge o Universitate înfloritoare, multidisciplinară, orientată către științele umaniste și sociale, fiind acum una dintre facultățile de top în business din Europa.

Alexandra este studentă la programele de master „Marketing Management” și „Marketing Analytics” la Tilburg University după ce a absolvit recent specializarea IBA (International Business Administration) la aceeași universitate.

Pentru a oferi o imagine de ansamblu asupra vieții de student la o Universitate din Olanda, Alexandra ne împărtășește experiențele ei și oferă informații și sfaturi studenților care doresc să aplice la studii în afara țării.

Oana Voicu: Ce este special la facultatea ta? Povestește-ne despre proiectele desfășurate. De exemplu despre proiectul cu Philips.

Alexandra Bock: De multe ori lucrăm cu companii la proiectele de echipe. În Olanda se pune mult accentul pe proiecte care contribuie la nota finală, proiecte în care aplicăm ceea ce învățăm.

Proiectul cu Philips a fost în cadrul cursului „Marketing@Work”. Voiau să lanseze o nouă platformă în Europa unde să își vândă produsele. Încercau să își dea seama cum gândește și ce își dorește consumatorul, iar noi am tratat această temă de-a lungul unui semestru.

La final ne-am prezentat rezultatele unor manageri de la Philips . A fost foarte practic, unul dintre cele mai frumoase cursuri.

Oana Voicu: Au mai fost alte proiecte?

Alexandra Bock: Da. Am avut un alt proiect similar la un curs „Decision Making in Marketing”. Am lucrat pentru Sennheiser, producătorul nemțesc de caști audio, iar acolo cea mai bună echipă primea o pereche căști wireless gratis de la companie. Am fost chiar în echipa câștigătoare.

Oana Voicu: Înainte să pleci la această facultate ce ai fi vrut să știi de la un student din afară?

Mi-ar fi plăcut să știu mai multe despre ce urma să învăț acolo. Există foarte multă diversitate. Dacă vrei o perspectivă de ansamblu a business-ului atunci este o idee bună să aplici la această facultate.

Dacă vrei să studiezi ceva nișat, atunci nu e pentru tine. Business Administration implică foarte multe, chiar și contabilitate, matematica și statistica, materii de care mulți studenți se tem. La IBA înveți tot ceea ce implică administrarea unei afaceri.

Oana Voicu: Cum ți se pare că a evoluat învățământul online pe perioada pandemiei? 

Alexandra Bock: A funcționat foarte bine, dar au fost  și părți negative și pozitive.

În ceea ce privește examinările s-a investit într-un software antifraudă. Aveam o cameră care filma toată încăperea și avea tot felul de moduri prin care să detecteze dacă copiezi, dacă te uiți în altă parte, mișcările ochilor, etc. Mi s-a părut o măsură necesară care a ajutat să însemne la fel de mult ca ai terminat o facultate aici, chiar dacă a fost pe timpul pandemiei.

Un alt lucru bine de știut este faptul că notele nu se iau ca în România. Aici notele mari se iau foarte greu și majoritatea examenelor sunt destul de dificile. De exemplu, doar 10% din studenți au o medie generala peste 8 la terminarea facultății.

Oana Voicu: Ce materie ți-a plăcut cel mai mult în acești ani? Care a fost materia de la care ai acumulat cele mai multe informații?

Alexandra Bock: În anul doi mi-a plăcut cel mai mult cursul de „Decision Making in Marketing”, care se baza pe comportamentul consumatorului.

În anul trei studenții trebuie să facă o alegere. Poți aplica pentru un exchange Erasmus. Eu am aplicat la Universitatea din Singapore, dar s-a anulat din cauza pandemiei. Mai există posibilitatea de a face un internship, dar este relativ mai greu să fii acceptat dacă nu știi olandeză la un nivel înalt.

O altă oportunitate în anul trei este aceea de a face o specializare, iar eu asta am ales în final. Am rămas în Tilburg și am ales să fac cursuri de nișă în marketing.

Aici am avut multe cursuri interesante care m-au ajutat să aleg programele de master pe care le-am început între timp. „Digital and Social Media Strategies”, de exemplu, este o materie care se schimbă foarte mult de la an la an, odată cu dezvoltările tehnologice. Ceea ce m-a impresionat a fost ca totul era foarte actual și relevant. Mi-a mai plăcut și materia de „Project Management” care a fost destul de interesantă. Am învățat cum să planificăm proiectele.

Oana Voicu: Cum de ai decis ramai la Tilburg University după terminarea facultății ?

Alexandra Bock: Îmi place mult aici. Orașul este frumos, iar unul din șapte oameni este student. Facultatea este exact în mijlocul unei păduri.

În același timp, eram deja implicată în multe proiecte extrașcolare ceea ce a fost un motiv în plus pentru mine să rămân aici.

Nu știu câte asociații de studenți sunt la universitățile din România, în schimb aici sunt foarte multe, cam pentru orice iți poți imagina. Acestea prezintă o oportunitate incredibilă pentru a te confrunta cu problemele de zi cu zi când conduci o afacere. Poți să exersezi teoria pe care o înveți la facultate.

De exemplu, în anul doi am avut un job de contabil la asociația de dans pentru studenți, iar acum sunt președinta asociației de consultanță a facultății.

Oana Voicu: Din punct de vedere emoțional cum ți se pare că sunt studenții după perioada pandemiei? Știu că în afară sunt multe facultăți care oferă sprijin emoțional pentru studenți și voiam să știu dacă și la voi s-a făcut ceva în acest sens sau dacă crezi că ar fi necesar.

Alexandra Bock: Se pune mult accent pe latura asta.  Primim regulat mailuri în care ni se spune cui ne putem adresa dacă aveam probleme, și accentul a fost cu atât mai mare în perioadele de lockdown. Eu am mers acasă în acea perioadă, dar știu mulți oameni care au avut nevoie de ajutor fiind aici, departe de casă și familie.

Oana Voicu: Ce i-ai sfătui pe tinerii care vor să aplice?

Alexandra Bock: Cred că tinerii trebuie să se gândească foarte bine la ceea ce vor. În liceu nimeni nu vine la tine să discutați despre ceea ce vrei să faci în viitor. Niciuna din materiile din liceu nu are legătură cu ceea ce vei face la facultate.

Cred că în liceu ar trebui să existe o „materie” de orientare profesională.

Sunt mulți care încep o facultate în străinătate și nu o pot termina, dar depinde și de om. Trebuie să ai și bunăvoință și să depui efort. Eu am făcut niște teste de personalitate înainte să aplic la facultate. Astfel am aflat că pe business îmi este locul și recomand acest lucru tuturor.

Alexandra a avut amabilitatea să ne permită să vă încurajam să ne lăsați întrebările sau comentariile dvs. pentru ea, pe subiectul aplicării și studiului în străinătate la contact@edpost.ro

Cum s-ar spune, așteptăm întrebările dvs. la „posta redacției”.

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp