Scroll Top
Monica Davidescu: „Petreceți mult timp alături de copii, dați-le exemple bune și să îi ascultați mai mult decât să le vorbiți.”

Pe lângă meseria de actriță, Monica Davidescu este și mamă. Astfel, ne-a povestit despre experiența ei de părinte și despre activățile fetiței ei.

  1. Ce vârstă are copilul dumneavoastră?

Am o fetiță în vârstă de 11 ani.

  1. Ce activități extracurriculare face fizic? Dar online? Le-ați ales dumneavoastră sau le-a ales ea? (ne puteți oferi recomandări de resurse pe care le folosește copilul – video-uri online, cărți, etc.)

Am ales împreună cu fetița activități care îi plac, o fac curioasă, le încearcă….le schimbă.

Sâmbătă și duminică mergem la călărie (este un sport în care de fapt se creează o legătură cu animalul și se dezvoltă mult și partea psihoemotională), înainte de acest sport a încercat volei și atletism. A fost atrasă de călărie însă.

A încercat pe parcursul a doi ani cursuri de pian, de canto, de dans și de actorie . A ales actoria, cursuri private pentru dezvoltare personală și  socializare. Prezență fizică la cursuri  dar în perioadele de restricții a participat și la cursuri on line bazate pe jocuri de improvizație, memorie și descifrare texte.

Face on line cursuri de engleza cu profesor particular, în afara scolii, pentru că în ultimii doi ani la școală. cu atâtea întreruperi și găuri, a pierdut șirul noțiunilor predate.

Urmărim frecvent site-ul Citeste.ro unde găsim multe materiale video foarte atractive pentru copii și care îi fac pe copii să caute în carti răspunsurile la întrebările frecvente cu care se confruntă.

Intenționăm cursuri particulare saptămânale de română și de matematică pentru că în clasă nu primește informația clară și necesară pentru a înțelege materiile. Se întamplă asta din lipsa de timp (ore de 40/45 de minute) din prea multă informație stufoasă, prea multe lucruri de citit sau memorat, prea multă gălăgie la ore, imposibil de creat liniște pentru concentrare și dacă nu înțelege materia cum trebuie în clasă e necesar să găsim un alt mod de înțelegere cu o altă metodă.

  1. Noi considerăm că orice experiență este o sursă de învățare. Ce activități faceți cu fetița în acest sens?

Excursiile în familie, taberele cu mulți copii la munte sau la mare (merge în taberele Belle Arti, axate pe teatru muzică, dans, spectacol), vacanțe cu plecări care includ, tren, avion sau microbuz/autocar.

  1. Care dintre experiențele de invățare pe care le face o pregătește cel mai bine pentru a face față provocarilor din viata reală și pentru a-și atinge țelurile?

Taberele. Acolo se confruntă cu  multe provocari. Cunoaște mereu oameni noi. Creează prietenii. Își analizează sentimentele și energiile față de noile cunoștiinte. Se ocupă singură de bagaj, se responsabilizează cu curațenia, cu comportamentul față de oameni noi, cu teme de realizat în scurt timp.

  1. Care este activitatea care a atras-o cel mai mult?

Spectacolul. Fie că e în tabere sau la sfârșitul anului în actorie, spectacolul a fost încununarea muncii.

  1. S-a întâmplat să vă spună la un moment dat că vrea să renunțe la una dintre activități?

Da. A renunțat pe rând din proprie voință și din convingeri personale la volei, atletism, canto, dans și pian. Mi-a promis ca va reveni asupra unor activități când se va simți pregătită sufletește.

  1. Cât din formarea copilului considerați că o reprezintă educația formală și cât cea informală?

Cred ca cele două tipuri de educație trebuie să meargă înlănțuite. În felul acesta copiii se pot dezvolta armonios și responsabili față de cei din jurul lor.

  1. Discutați cu copilul dumneavoastră despre viitor, despre viața de adult și despre meserii?

Da. Destul de des. Responsabilitățile de adult o sperie deocamdată.

  1. A fost implicată în activități de voluntariat?

Da. A participat alături de mine la diverse proiecte de voluntariat. Maratoc e unul dintre ele.

  1. Își dorește copilul să vă calce pe urme sau l-ați îndrumat în această direcție?

M-a însoțit deseori la locul meu de muncă Teatrul Național și …. cred că i-a plăcut. Nu încearcă să mă copieze sau să îmi calce pe urme. O simt că încearcă să își găsească propriul ei drum care să fie foarte diferit de al meu

  1. Ce provocări ați întâmpinat în formarea copilului?

Impunerea unor reguli stricte legate de ore. Este greu pentru toți copiii să înțeleagă necesitatea prezenței lor la o oră anume undeva într-un loc, pentru o activitate.  Ei vor să facă acel lucru când au chef și inspirație pentru ce li se cere.

  1. Ce activități de relaxare are copilul?

Plimbări în parc, plecări la țară, excursii la prieteni, la munte sau la mare

  1. Care este sfatul dumneavoastră pentru părinți?

Petreceți mult timp alături de copii, dați-le exemple bune și să îi ascultați mai mult decât să le vorbiți.

 

Un proiect educațional susținut de Asociația CREDU și Ropharma.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp