Sursă: Universitatea Carnegie Mellon
Rezumat: Noile cercetări indică modul în care copiii mici învață rapid limba, deschizând noi căi spre pârghie pentru învățarea automată.
Copiii mici învață limba într-un ritm mult mai rapid decât adolescenții sau adulții. O explicație pentru acest avantaj de învățare nu vine din diferențele dintre copii și adulți, ci din diferențele în modul în care oamenii vorbesc cu copiii și adulții.
Pentru prima dată, o echipă de cercetători a dezvoltat o metodă pentru a evalua experimental modul în care părinții folosesc ceea ce știu despre limba copiilor lor atunci când vorbesc cu ei. Au descoperit că părinții au modele extrem de precise ale cunoștințelor lingvistice ale copiilor lor și folosesc aceste modele pentru a regla limba pe care o folosesc atunci când le vorbesc. Rezultatele sunt disponibile într-o publicație online avansată a revistei Psychological Science .
„Știm de ani de zile că părinții vorbesc cu copiii diferit față de alți adulți în multe feluri, de exemplu simplificându-și vorbirea, reduplicând cuvintele și întinzând sunetele vocale”, a declarat Daniel Yurovsky, profesor asistent în psihologie la Universitatea Carnegie Mellon. „Aceste lucruri îi ajută pe copiii mici să intre în limbă, dar nu am știut dacă părinții schimbă modul în care vorbesc în timp ce copiii dobândesc limbă, oferindu-le copiilor o informație„ corectă ”pentru a învăța următorul lucru.”
Adulții au tendința de a vorbi copiilor mai încet și într-un ton mai înalt. De asemenea, folosesc enunțuri mai exagerate, repetări și structuri limbajului simplificate. De asemenea, adulții își comunică comunicarea cu întrebări pentru a evalua înțelegerea copilului. Pe măsură ce fluența limbajului copilului crește, structura propoziției și complexitatea folosite de adulți crește.
Yurovsky compară acest lucru cu progresia pe care o urmează un elev când învață matematica la școală.
„Când mergi la școală, începi cu algebra și apoi iei geometria plană înainte de a trece la calcul”, a spus Yurovsky. „Oamenii vorbesc cu copiii folosind același tip de structură fără să se gândească la asta. Urmăresc cât de mult știe copilul lor despre limbă și modifică modul în care vorbesc astfel încât copiii să le înțeleagă”.
Yurovsky și echipa sa au căutat să înțeleagă exact modul în care îngrijitorii își ajustează interacțiunile pentru a se potrivi cu dezvoltarea vorbirii copilului lor. Echipa a dezvoltat un joc în care părinții și-au ajutat copiii să aleagă un anumit animal dintr-un set de trei, un joc pe care copiii mici (cu vârste cuprinse între 15 și 23 de luni) și părinții lor îl joacă în mod obișnuit în viața lor de zi cu zi. Jumătate dintre animalele din jocul de potrivire erau animale pe care copiii le învață în mod obișnuit înainte de vârsta de 2 ani (de exemplu, pisică, vacă), iar cealaltă jumătate erau animale care se învață de obicei mai târziu (de exemplu, păun, leopard).