Scroll Top
12 moduri de a folosi social media în scop educațional

Există multe modalități diferite de a utiliza social media în educație. Rețelele sociale au diverse utilizări în sălile de clasă, precum și în promovarea școlilor și a universităților.

Deoarece credem în puterea rețelelor sociale de a face aproape orice mai ușor (chiar și viața în  clasă), am identificat 12 moduri de a folosi rețelele sociale în educație.

Avantaje ale rețelelor sociale în educație

Social media și tehnologia fac parte integrantă din viața de zi cu zi, iar integrarea acestora în sălile de clasă este mai naturală decât înainte, având în vedere cât de mulți studenți sunt aclimatizați pentru ei.

Fiecare platformă socială oferă multe modalități diferite de a fi utilizate în clasă, de la schimbul de anunțuri la susținerea de prelegeri live și multe altele.

În primul rând, rețelele sociale oferă un instrument de comunicare mai lin, mai direct între elevi, profesori și părinți, care pot face check-in și pune sau răspunde la întrebări.

Rețelele sociale permit și mai multe oportunități de e-learning. Pe măsură ce locurile de muncă la distanță și cursurile online devin din ce în ce mai populare, instruirea elevilor să lucreze de la distanță este o lecție importantă, iar rețelele sociale vă pot ajuta.

Este important să înțelegem impactul rețelelor sociale în educație înainte de ao folosi, dar suntem ferm convinși că va ajuta studenții să avanseze în tehnologie.

Social Media în sălile de clasă

În primul rând, să vorbim despre diferitele moduri în care rețelele sociale pot fi utilizate direct în clasă. Există multe instrumente de socializare ce pot fi utilizate de către studenți sau elevi.

  1. Utilizați o pagină Facebook pentru a difuza actualizări și alerte

Facebook poate fi platforma socială perfectă pentru a fi utilizată în clasă. Este bine ca profesorii și studenții să aibă rămână la metode cunoscute și familiare pentru toată lumea.

Puneți elevii să urmeze pagina de Facebook a clasei, iar instructorul o poate folosi pentru a posta actualizări la curs, pentru a împărtăși sarcinile temelor și pentru a încuraja discuțiile.

Chiar dacă un student nu este activ pe Facebook, aceste pagini sunt totuși accesibile la deconectare. Cu toate acestea, rețineți că pagina Facebook este publică și oricine are un cont Facebook poate comenta postările.

  1. Folosiți un grup Facebook pentru a transmite în direct prelegeri live și a găzdui discuții

Instructorii pot crea, de asemenea, grupuri Facebook pentru fiecare clasă – publică sau privată – și pot transmite cursuri Facebook Live, pot pune întrebări de discuții, pot atribui teme și pot face anunțuri la curs. Este bine să păstrați elevii implicați în timpul pauzelor școlare sau în zilele de zăpadă, postând memento-uri și sarcini pentru a evita să revedeți după ce clasa reia din pauză.

Atunci când utilizați rețelele sociale pentru educație, este important să vă asigurați o graniță profesională, așa că atunci când înființați un grup Facebook, profesorii nu trebuie să trimită cereri de prietenie. Trimiteți prin e-mail părinților și elevilor un link direct către Grupul Facebook pentru acces. Grupurile sunt „baza de date de acasă” perfectă, în special pentru un curs online și pot facilita accesul la informații al elevilor.

  1. Folosiți Twitter ca forum de mesaje de clasă

Twitter poate fi excelent ca forum de discuții sau forum pentru o clasă. Profesorii pot crea un singur handle Twitter pe clasă și îl pot reutiliza în fiecare an sau pot crea un nou handle în fiecare an școlar. Limita de 280 de caractere îi face pe studenți să se gândească critic la comunicarea concisă și eficientă, o abilitate benefică de dezvoltat.

Profesorul poate folosi Twitter pentru a posta memento-uri pentru termenele limită de atribuire sau pentru a partaja citate de inspirație și linkuri utile pentru a practica teste sau resurse. Profesorul poate crea, de asemenea, discuții și chaturi pe Twitter în jurul unui hashtag specific pe care îl creează.

  1. Folosiți Instagram pentru eseuri foto

Într-o clasă cu înclinații vizuale, elevii pot folosi Instagram pentru a prezenta o serie de fotografii sau grafică într-un mod atractiv din punct de vedere vizual. Instagram le permite studenților să practice povestirea digitală în moduri în care alte platforme sociale nu ar reuși

Elevii pot crea conturi Instagram specifice clasei și le pot șterge după terminarea cursului, dacă doresc acest lucru.

  1. Creați un blog de clasă pentru discuții

Scrierea de postări pe blog le oferă elevilor o altă metodă pentru conținutul digital pe care apoi îl pot distribui cu ușurință pe canalele sociale ale clasei. Există multe platforme diferite disponibile, cum ar fi WordPress, SquareSpace, Wix, Blogger, Tumblr sau Medium, unde profesorii pot crea un blog de clasă. Elevii își pot crea propriile conturi de utilizator pentru a crea postări de discuții sau pentru a adăuga comentarii la solicitările clasei.

Programa cursului și orice sarcini, actualizări și resurse pot fi partajate pe un blog și ca locație centrală.

  1. Alocați postări de blog ca eseuri

A face ca elevii să creeze eseuri în propriul blog este o altă strategie pentru combinarea rețelelor sociale cu învățarea. Blogurile, ca sarcini pe parcursul unui semestru sau unui an, pot îmbunătăți scrierea în formă scurtă și gândirea critică a studenților. Solicitați elevilor să răspundă la solicitările săptămânale, făcându-l cât mai informal și mai puțin structurat posibil. Nu vă simțiți limitați doar la un curs de engleză sau scris; această utilizare a rețelelor sociale în educație poate fi transferată la toate subiectele.

  1. Creați o pagină Pinterest specifică clasei.

Instructorii pot crea salva secțiuni Pinterest pentru fiecare dintre clasele lor și pot salva ace care sunt relevante pentru lecții.

Pinterest este o platformă excelentă socială pe care profesorii o pot folosi pentru a pregăti și organiza resurse, planuri de lecții și foi de lucru pentru cursurile lor într-un singur loc. Creați panouri în funcție de clasă sau subiect și creați panouri sub-subiect pentru unități săptămânale.

Pinterest poate fi, de asemenea, util pentru studenți în organizarea unei bibliografii digitale pentru proiecte de cercetare, lucrări sau sarcini de grup. Elevii pot fixa site-uri web, cărți sau videoclipuri pe o tablă pe un singur subiect și se pot referi la el când este timpul să scrie.

Rețele sociale pentru marketing educațional

Așa cum au existat mai multe moduri de a folosi social media în clasă, există și multe utilizări pentru social media în Marketingul Educațional. Marketingul pe rețelele sociale vă poate ajuta dacă doriți să ajungeți la un public mai mare pentru școala sau universitatea dvs.

  1. Includeți link-uri de socializare pe site-ul școlii dvs.

Permiteți părinților și elevilor să găsească cu ușurință profilurile de socializare ale școlii dvs. adăugând linkuri la navigarea principală a site-ului web sau creând un director de social media care le găzduiește pe toate într-un singur loc.

Mulți părinți și potențiali studenți vor verifica mai întâi site-ul web al unei școli dacă sunt interesați, iar oferirea și mai multor modalități de a fi în pas cu școala creează o perspectivă diferită asupra vieții campusului.

  1. Împărtășiți evenimente și fotografii școlare

Dacă doriți să atrageți noi studenți și părinți spre școala dvs., împărtășiți fotografii și evenimente în jurul campusului pentru a prezenta la ce s-ar putea aștepta.

Evidențierea evenimentelor și a programelor extrașcolare vă poate face școala să iasă în evidență față de restul. În timp ce site-urile școlare și universitare tind să urmeze aceeași matriță, social media vă permite să fiți mai unic și mai casual.

  1. Creați grupuri Facebook bazate pe interese

Mulți oameni doresc să se implice în școlile lor chiar și după finalizarea studiilor – în special absolvenți ai universităților. Crearea de grupuri Facebook pentru studenții și absolvenții actuali poate spori angajamentul și spiritul școlar.

Grupurile de absolvenți, grupurile pentru diferite clase sau departamente de absolvire și grupurile pentru diferite extracurriculare le permit studenților să se angajeze și să se întâlnească cu alții cu interese comune.

Grupurile pot fi închise sau secrete, ceea ce înseamnă că sunt vizibile numai prin invitație sau prin aprobarea unui administrator de grup sau pot fi deschise, astfel încât potențialii studenți să poată verifica tipurile de conversații și evenimente pe care le au aceste grupuri înainte de a solicita a te alătura.

  1. Creați o strategie de criză în rețelele sociale

Cum ați comunica întregului campus în timpul unei urgențe? Indiferent dacă este vorba de incendiu, tornadă sau altă urgență imediată din campus, stabiliți modul în care școala dvs. va încorpora social media în planul lor de comunicare în caz de criză. Țineți părinții și elevii la curent cu situația, împărtășind informații despre criză și dacă sunt implicate autoritățile.

Multe campusuri au configurat alerte de mesagerie automate, dar utilizarea rețelelor sociale va menține și mai mulți oameni actualizați și informați.

  1. Gestionați-vă conturile într-un singur acoperiș

Marketingul prin Social Media pentru școala sau universitatea dvs. ar trebui să se concentreze exclusiv pe faptul că școala dvs. pare a fi cea mai bună opțiune pentru viitorii studenți sau părinți.

Tot ce aveți nevoie este un instrument de gestionare a rețelelor sociale care vă permite să publicați cu ușurință conținut pentru fiecare dintre platformele de socializare ale școlii dvs.

Un instrument precum Sprout Social poate face ca gestionarea rețelelor sociale să fie ușoară, indiferent dacă sunteți un agent de marketing solo sau un departament complet de marketing. Mai mulți utilizatori pot utiliza platforma Sprout pentru a crea conținut cu mesaje consistente și pentru a programa postări în toate rețelele.

Sprout vă permite să monitorizați și să gestionați mai multe conturi în diferite rețele, ceea ce este ideal pentru instituțiile de învățământ. Fiecare departament sau cadru didactic din școala dvs. ar putea avea propriile conturi de social media separate pentru informații specifice, iar un instrument de gestionare a rețelelor de socializare vă poate ajuta să vă asigurați că postările corecte apar pe fiecare dintre aceste conturi.

Și dacă există știri sau conținut relevant pentru mai multe departamente, Sprout le permite utilizatorilor să partajeze același conținut pe mai multe profiluri cu un singur clic.

Începeți să folosiți social media pentru educație

Sunteți gata să încercați aceste sfaturi legate de utilizarea rețelelor sociale pentru contexte educaționale? Există multe utilizări diferite pentru rețelele sociale în clasă și în Marketingul Educațional și este timpul să le îmbrățișăm!

Luați câteva dintre aceste idei pentru un test drive și înscrieți-vă pentru o încercare gratuită Sprout Social pentru a vă ajuta să gestionați totul.

Sursa: https://sproutsocial.com/insights/social-media-for-education/
Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp